معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان مطرح کرد؛

نظارت دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر برنامه‌های عزاداری محرم

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: برنامه‌های عزاداری ماه محرم در استان در صورت نیاز از سوی دانشگاه علوم پزشکی نظارت می‌شود.
کد خبر: ۴۷۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸ - 11August 2021

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «علی رستمی» در کارگروه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر و کمیته استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: باتوجه به آغاز ماه محرم و برگزاری مراسم عزاداری در این ایام لازم است پروتکل‌های بهداشتی با دقت و شدت بیشتری رعایت شود. در صورت عدم توجه هیئات،حسینیه‌ها و هیات امنای مساجد و مداحان نسبت به اجرای دستورالعمل دبیرخانه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتطامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های محرم مجوز فعالیت نهاد متخلف از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به مدت ۶ ماه لغو خواهد شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: اسامی هیئاتی که برنامه دارند به تفکیک شهرستان‌ها به دانشگاه علوم پزشکی کردستان ارائه خواهد شد تا در صورت نیاز نظارت لازم بر موارد بهداشتی انجام گیرد. در صورت نیاز تریبون‌های ایام محرم در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان خواهد بود تا توصیه‌های لازم به عزاداران ارائه دهند. 

ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در کردستان با توجیهاتی که شده امیدواریم مشکلی در عزاداری‌های محرم ایجاد نشود. حفظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های محرم ضروری است و باید مورد توجه باشد. استفاده از ظرفیت مدارس در اجرای عزاداری‌های محرم موثر است و باید سعی شود عزاداری‌ها در فضای باز برگزار شود.

وی اضافه کرد: باید به هیئات مذهبی توصیه‌های لازم را داد تا بتوانند بدون مشکل و حاشیه برنامه‌های خود را پیش ببرند. با تشکیل شورای اطلاع رسانی برای بازتاب فعالیت‌های محرم اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار