مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان:

ایجاد فضای معنوی و فرهنگی مناسب از تعهدات میزبانی شهدای گمنام است

سرهنگ «کاظمی» گفت: ایجاد فضای معنوی و فرهنگی مناسب با شأن و جایگاه رفیع شهدا از تعهدات اولیه متقاضیان میزبانی پیکر مطهر شهدای گمنام است.
کد خبر: ۴۷۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ - 11August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، جلسه هیئت امنای حرم شهدای گمنام شهر نوکنده با حضور سرهنگ «محمدرضا کاظمی» مدیرکل و دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان، «محمدابراهیم شربتی» بخشدار و رئیس هیئت امناء شهدای گمنام شهر نوکنده، شهردار و اعضای شورای اسلامی و جمعی از پیشکسوتان و اعضای هیئت امنا در محل یادمان شهدای گمنام برگزار شد.

شهدا کسانی را که در راه اعتلای نام و یاد شهدا تلاش می کنند، فراموش نخواهند کرد

در ابتدای این جلسه «محمدابراهیم شربتی» بخشدار و رئیس هیئت امنای شهدای گمنام نوکنده ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات اجرایی و عمرانی صورت گرفته و مشکلات و موانع موجود از زمان تدفین شهدای گمنام تاکنون اظهار داشت: در بخش نوکنده مبدا یا مقصد اغلب برنامه های فرهنگی و مذهبی برگزار شده، حرم شهدای خوشنام می باشد و این مکان با توجه به اینکه در مسیر جاده بین‌المللی زائران بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) واقع گردیده و باوجود حسینیه فعال محیط مناسبی برای اسکان موقت زائرین می باشد و ظرفیت آن را دارد که به عنوان یکی قطب گردشگری مورد بهره گیری معنوی قرار گیرد. ان‌شاءلله با همکاری و همراهی اعضای هیئت امنا و مجموعه شورای شهر و شهرداری و خیرین منطقه بتوانیم اقدامات شایسته ای را درخصوص شهدای گمنام انجام دهیم.

در ادامه سرهنگ «محمدرضا کاظمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای صورت گرفته درخصوص اهدای زمین، ساخت حسینیه و یادمان شهدای گمنام توسط مسئولین و هیئت امنا، گفت: این قبیل اقدامات فرصتی است که هر شخصی به اندازه همت، نیت قلبی و تلاش خود از این فرصت بهره گیری کرده و توشه‌ای برای آخرت خود جمع می کند و قطعا شهدا کسانی را که در راه اعتلای نام و یاد شهدا تلاش و مجاهدت می کنند را فراموش نخواهند کرد.

وی افزود: ایجاد فضای معنوی و فرهنگی مناسب با شأن و جایگاه رفیع شهدا از تعهدات اولیه متقاضیان میزبانی پیکر مطهر شهدای گمنام است و به فرموده فرمانده معزز کل قوا، یادمان های شهدای گمنام می بایست به مراکز فرهنگی برای انتقال فرهنگ غنی و ارزشمند جهاد، ایثار، شهادت و مقاومت به نسل‌های مختلف جامعه تبدیل شوند.

سرهنگ کاظمی گفت: این مهم نیازمند همدلی و همراهی و همکاری همه اعضای محترم هیئت امنا و استفاده از همه ظرفیتهای موجود در بخش، شهرستان و حتی استان است و همت و تلاش بیش از پیش بخشدار، اعضای شورای شهر و شهرداری  و سایر اعضای هیئت امنا را می طلبد.

وی بیان داشت: باتوجه به موقعیت بسیار خوب یادمان شهدای گمنام که در ورودی استان گلستان واقع شده است جا دارد که از ظرفیت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان و استان نیز در ارائه تسهیلات و خدمات شایسته به زائران بهره‌گیری شود و این یادمان را در دل و یاد همه زائرین ماندگار و یادگار کرد.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شهر و شهردار و سایر حاضرین درخصوص ارائه هرگونه همکاری لازم در راستای ارتقا و بهبود وضعیت یادمان و محیط پیرامونی آن اعلام آمادگی کردند.

شهدا کسانی را که در راه اعتلای نام و یاد شهدا تلاش می کنند، فراموش نخواهند کرد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار