روزنامه الانباء نوشت؛

ضرب‌الاجل میقاتی برای تشکیل کابینه

یک روزنامه کویتی به نقل از برخی منابع نوشت که نخست‌ وزیر مکلف لبنان به مسؤولان تا ۲۰ اوت جاری (۲۹ مرداد) برای تشکیل کابینه مهلت داده است.
کد خبر: ۴۷۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲ - 11August 2021

ضرب‌الاجل میقاتی برای تشکیل کابینه

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه الانباء چاپ کویت به نقل از منابعی که نام آن‌ها را ذکر نکرد، نوشت، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر مکلف لبنان به مسؤولان مربوطه تا ۲۰ اوت جاری مهلت داد کابینه را تشکیل دهند و در غیر این صورت انصراف خود را اعلام خواهد کرد.

به گفته منابع یاد شده، همزمان اختلاف‌نظر‌ها بر سر لغو یارانه دولتی کالا‌ها به شکل رسمی و علنی ادامه دارد و برخی از این نگران هستند که این شرایط به یک خشم مردمی بزرگ ختم شود.

روزنامه الانباء کویت در ادامه به نقل از منابع مذکور نوشت: این زمان‌بندی به برخی رویداد‌های مهم مرتبط است از جمله دور دوم کنفرانس بین‌المللی پاریس که در آن تصویب شد ارائه حمایت‌های مالی و بهداشتی انسانی به لبنان در گروی این است که یک کابینه کارآمد در این کشور تشکیل شود.

این منابع افزودند: در صورتی که مواضع داخلی و خارجی مربوط به کابینه ادامه یابند، میقاتی انصراف خود را (از این ماموریت) اعلام می‌کند و همزمان احزاب حامی او در مورد این مساله اتفاق نظر دارند که او باید هر گونه رایزنی را که میشل عون، رئیس جمهور لبنان برای انتخاب یک نخست‌وزیر مکلف دیگر فراخوان دهد، تحریم کند.

منابع یاد شده در ادامه گفتند: "گسترش رویکردی مثبت از طرف تیم رئیس جمهور در همین دوره در راستای سرپوش گذاشتن بر واقعیتی تلخ است و آن واقعیت تلخ این است که تیم اطراف میشل عون، رئیس جمهور لبنان و در راس آن جبران باسیل، هرگز نخواهد پذیرفت که در اواخر دوره ریاست جمهوری کابینه‌ای خارج از کنترلش وجود داشته باشد. "

عون اواخر ژوئیه گذشته میقاتی را مامور تشکیل کابینه کرد و از روز بعد نیز رایزنی‌ها برای تشکیل کابینه آغاز شدند.

حدود دو هفته قبل از آن، سعد حریری، نخست وزیر پیشین به دلیل اختلاف‌نظر‌ها با عون درباره کابینه، استعفای خود را از ماموریت تشکیل کابینه اعلام کرده بود.

تاخیر در تشکیل کابینه در لبنان، موجب وخامت بحران اقتصادی شده که از اواخر ۲۰۱۹ در این کشور وجود داشته و به فروپاشی مالی و معیشتی، افزایش نرخ فقر و جرم، کمبود سوخت، دارو و دیگر کالا‌های اساسی در این کشور منجر شده است.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار