رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

آمادگی بسیج برای افزایش مراکز واکسیناسیون/ طرح شهید سلیمانی پیشگیرانه است

سردار سلیمانی از آمادگی بسیج برای افزایش مراکز واکسیناسیون خبر داد و گفت: بسیج در ۲۴۰ نقطه مشترکاً کار واکسیناسیون را انجام می‌دهد که امکان گسترش آن‌ها وجود دارد.
کد خبر: ۴۷۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ - 12August 2021

آمادگی بسیج برای افزایش مراکز واکسیناسیون/ طرح شهید سلیمانی پیشگیرانه استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، جلسه مشترک سپاه، بسیج و وزارت بهداشت در جهت ارتقاء سطح طرح شهید سلیمانی صبح امروز در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

در ابتدا، سردار سلیمانی گزارشی از طرح شهید سلیمانی ارائه کرد و افزود: جلسه امروز بنا به تدبیر و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص ارتقای طرح شهید سلیمانی در مقطع حساس کشور در مواجه با ويروس کرونا در پیک پنجم که شرایط سختی را رقم زده است برگزار شده است.

وی به همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه‌های پزشکی با سپاه و بسیج در طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: ما در سال گذشته تجربه افتخارآمیزی را در چارچوب طرح شهید سلیمانی در راستای قطع ویروس کرونا رقم زدیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از به روز شدن طرح شهید سلیمانی در سال‌جاری خبر داد و عنوان کرد: بخشی از گام پنجم طرح شهید سلیمانی مربوط به طرح واکسیناسیون است و امزوز این احساس به‌وجود آمد که این طرح با انسجام بهتر انجام شود.

وی طرح شهید سلیمانی را محله‌محور و مسجدمحور با همکاری آحاد خانواده‌ها معرفی و تاکید کرد: طرح شهید سلیمانی با رویکرد بیماریابی است که تمرکز بر پیشگیری دارد. برای موفقیت در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این طرح نیازمند فراهم آمدن شرایط انجام تعداد بیشتر و سریع تست در جهت بیماریابی هستیم.

سردار سلیمانی با تاکید براینکه ظرفیت‌های بسیج در سراسر کشور آماده همکاری با وزارت بهداشت است، گفت: نیازمند ایجاد قرنطینه‌های هوشمند هستیم. در سطح استان‌ها بسیج مجموعه‌های زیادی دارد که می‌توانیم برخی از این مکان‌ها را متناسب با استانداردهای بهداشتی ایجاد کنیم.

رئیس سازمان بسیج به لزوم حمایت از بیماران نیازمند اشاره کرد و گفت: براساس تدبیر فرماندهی کل سپاه نهضت کمک مومنانه ادامه خواهد داشت که می‌تواند به سمت کمک به بیماران سوق داده شود.

وی از تزریق واکسن در ۱۳۰ نقطه تجمیعی خبر داد و افزود: بسیج در ۲۴۰ نقطه مشترکا کار واکسیناسیون را انجام می‌دهد که امکان گسترش آن‌ها وجود دارد که از استانداردهای لازم برخوردار است.

سردار سلیمانی گفت: آمادگی واکسیناسیون و آمادگی ایجاد فضاهای قرنطینه کوچک در هتل‌ها و پشتیبانی قرنطینه‌های خانگی و واکسیناسیون را داریم چراکه سپاه و بسیج نسبت به مسئله سلامت مردم حساس است و این مسئله را فرصت خدمت می‌داند.

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه‌، سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مسوولین وزارت بهداشت در این جلسه حضور داشتند که به صورت ویدئو کنفرانس با فرماندهان سپاه‌های استانی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار