سخنگوی سازمان غذا و دارو:

۱۵ روز ذخیره واکسن داریم

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: هم‌اکنون با سرعت تزریق فعلی ظرفیت ذخیره‌سازی برای ۱۵ روز آینده را داریم.
کد خبر: ۴۷۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ - 13August 2021

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «کیانوش جهانپور» سخنگوی سازمان غذا و دارو در ارتباط تلفنی با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، اظهار داشت: در زمینه داروهای مورد نیاز کرونایی و حتی سرم‌هایی که برای مدتی با کمبود مواجه شده بود، دیگر مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون داروی «فاویپیراویر» از لیست تجویز حذف شده است و از پزشکان استدعا داریم که دیگر این دارو را تجویز نکنند صف‌های موجود در داروخانه‌ها بیشتر برای «رمدسیویر» است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: هم‌اکنون هشت شرکت داروسازی اقدام به تولید رمدسیویر می‌کنند و مصرف این دارو در کشور نسبت به خرداد ۱۴۰۰، هشت برابر شده است.

جهانپور، میانگین تزریق روزانه واکسن کرونا را ۵۰۰ هزار دُز عنوان کرد و افزود: ظرفیت ارتقای این عدد به روزانه ۸۰۰ هزار تا یک میلیون دُز تزریق وجود دارد به شرطی که از ذخیره مناسب برای دو هفته اطمینان حاصل کنیم، هم‌اکنون با سرعت تزریق فعلی ظرفیت ذخیره‌سازی برای ۱۵ روز آینده را داریم.

وی با ابراز امیدواری در خصوص افزایش تولید واکسن برکت تا پایان شهریور، گفت: تا روز گذشته حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار دُز واکسن برکت در سراسر کشور تزریق و بیش از ۲ میلیون دُز تحویل وزارت بهداشت و حدود شش میلیون دُز هم تولید شده که در حال طی کردن مراحل پایداری است.

جهانپور، در واکنش به تولید واکسن اسپوتنیک در کشور، افزود: شرکت تولیدکننده منتظر تاییدیه طرف روسی است که کار تولید را آغاز کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار