نماینده ولی فقیه در مازندران:

شرایط کرونایی امروز زیبنده کشور نیست

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: شرایط کرونایی امروز زیبنده مملکت و ملت امام حسین (ع) نیست و باید در پی برطرف کردن ضعف‌های مدیریتی باشیم.
کد خبر: ۴۷۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲ - 13August 2021

ملت امام حسین امان‌نامه قبول نمی‌کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با بیان اینکه باید تقوا را از امامان بیاموزیم و شبیه امام خودمان بشویم، اظهار داشت: تقوا یکی از وجه شباهت‌های بسیار مهم است و اگر باتقوا باشیم، با امامان خود همسان و شبیه هستیم.

وی با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورا و گرامیداشت سالروز ورود آزادگان گفت: آزادگان سرافراز در شکنجه‌گاه‌ها و اسارت‌گاه‌های صدامیان عزت برای ما آفریدند و ملت ایران را سرفراز کردند.

محمدی لائینی در ادامه با بیان اینکه دریای خزر اهمیت جهانی دارد، افزود: متاسفانه دریایی که فرصت بسیار عظیم اقتصادی، گردشگری، تأثیرگذاری در اقلیم مازندران و تفریحی دارد و نشانه‌ای از عظمت و آیه خداست در معرض تهدید و خطر‌هاست.

امام جمعه ساری با بیان اینکه برخی از سرشاخه‌هایی که به دریا می‌ریزد، بوسیله بعضی از سدسازی‌ها در معرض قطع شدن و کم شدن است، گفت: ورودی آب شیرین به دریا اگر نباشد، ما دچار آسیب بسیار جدی می‌شویم و پسماند‌های شیمیایی و صنعتی باعث آلودگی دریا می‌شوند.

وی با اشاره به مجوز‌های صنعتی و غیرصنعتی نظیر ورود نمک به دریای خزر عنوان کرد: این طرح باعث برگرداندن ده‌ها تن نمک به دریا می‌شود و با شور شدن آب دریا آبزیان به خطر می‌افتند و باعث آسیب‌های زیست‌محیطی می‌شود و نباید اجازه بدهیم و باید کارشناسانه عمل کنیم و با اینگونه مسائل برخورد کنیم.

کرونا مشکل بزرگ امروز است
محمدی لائینی به مشکلات امروز اشاره کرد و با بیان اینکه امروز ملت امام حسین (ع) دچار بلای بزرگ کرونا است و ویروس کرونای دلتا فوق العاده خطرناک است، ادامه داد: مسئله اول ما کرونا است و همه باید در این مسئله راه درست مبارزه با بیماری را بشناسیم و عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید طرح غربالگری شهید سلیمانی را جدی بگیریم، ادامه داد: مرحله ششم این طرح در دست انجام است و باید دارو‌های ارزان و فراوانی را در دسترس مردم قرار دهیم و طرح واکسیناسیون را هم با واردات و هم تولیدات داخلی گسترش بدهیم و تقویت کنیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه باید خانواده‌های نیازمند در قالب طرح مسجدمحوری و محله‌محوری رسیدگی، توجه و کمک شوند، گفت: خیّرین هم برای تهیه وسائل درمان و تجهیزات بیمارستانی باید بیش از گذشته کمک و مساعدت کنند و ائمه جمعه تمام امکانات و مصلی‌ها را برای رسیدگی و طرح واکسیناسیون و نقاهتگاه در اختیار قرار دهند.

وی با بیان اینکه همه باید در این میدان جنگ بسیج شویم، افزود: باید مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل جدیت و همت بیشتری بخرج دهند و نسبت بر تمدید قرارداد و جذب پرستاران شرکتی و پرسنل بهداشتی و پرداخت حقوق‌ها با عدالت همت کنند.

امام جمعه ساری افزود: بانک خون با کمبود خون مواجه است و مردم برای اهدای خون و افزایش خون بانک‌های خون بیمارستان‌ها همت کنند.

عزت برجسته‌ترین شاخصه قیام امام حسین (ع) است
محمدی لائینی با بیان اینکه ملت امام حسین باید مثل خود امام حسین (ع) عزیز باشند، عزت را یکی از برجسته‌ترین شاخصه‌های قیام اباعبدالله الحسین (ع) و عملکرد عاشورایی امام حسین (ع) دانست، گفت: امام حسین (ع) فرمودند «انسان با عزت بمیرد بهتر از زندگی ذلیلانه و زبونانه است».

وی ادامه داد: امام حسین شهید شد، ولی ذلیل نشد، اهل بیتش اسیر شدند، ولی ذلیل نشدند، عزیز بودند، دشمان خواستند ذلیل و تحقیر کنند، اما اهل بیت (ع) عزیز بودند و کاری که موجب ذلت و سرشکستگی و خفت و حقارت بود نه از امام حسین (ع) نه از اصحابش و نه از اهل بیتش مشاهده نشده است و باید این عزت را برای این ملت حفظ کنیم و نگه بداریم.

محمدی لائینی تصریح کرد: امام حسین عزیز بوده و «هیهات من الذله» شعار زیبای تاریخی امام حسین است و ملت امام حسین باید عزیز باشد. شرایط کرونایی زیبنده مملکت ملت امام حسین نیست و در پی برطرف کردن ضعف‌های مدیریتی باشیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد فقرزا زیبنده این ملت و مملکت نیست و اقتصاد باید کفاف و رفاه را برای مردم ارمغان بیاورد، گفت: اقتصاد نباید موجبات تحقیر و ذلت و سرشکستگی ناشی از فقر و فلاکت را به بار بیاورد و اگر اقتصاد را به ملت و درون ملت و ظرفیت‌های موجود در ملت گره بزنیم، اقتصاد ما اقتصاد فقرزا و ذلت‌خیز نخواهد بود.

محمدی لائینی با عنوان اینکه ادارات ما بعضاً فشل و ناراضی تراش هستند و زیبنده مملکت و ملت امام حسین نیستند، گفت: امروز دام‌های ما با گرسنگی تلف می‌شوند و صدهزار تن نهاده‌های دامی در بندر‌ها در حال پوسیدن هستند و یا به بازار آزاد می‌فروشند که نشانه ناکارآمدی برخی از ادارات و نهاد‌های ما است و آن‌ها در تراز این ملت نیستند.

ملت امام حسین (ع) زیر بار ذلت نمی‌رود
وی ضمن گلایه‌مندی نسبت به خاموشی‌های مکرر برق در روز‌های اخیر گفت: مسئولین نیروگاه و مدیریت نیروگاه تولید برق در استان باید پاسخگو باشند و این وضع زیبنده ملت امام حسین (ع) نیست.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ملت امام حسین (ع) ملتی است که مثل امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) و برادرانش امان‌نامه قبول نمی‌کنند، تصریح کرد: بعضی از مسئولین دوتابعیتی هستند و تابعیت خارجی یعنی امان‌نامه خارجی‌ها و ملت امام حسین (ع) نباید مسئولین این‌چنینی داشته باشد و باید مجلسش عزیز باشد.

وی اضافه کرد: عکس انداختن نمایندگان با موگرینی با ملت حسینی همخوانی ندارد و باید مانند مجلس امروز نمایندگان مقاومت در صف اول مجلس باشند و نشان‌دهنده این است که راه مجلس عزتمندانه است و ملت امام حسین (ع) باید عزیز باشد و هر مدیریت و دیپلماسی و مذاکره که اسباب ذلت را فراهم کند و به عزت ما لطمه بزند، زیر بار آن ذلت‌ها نخواهد رفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار