امام جمعه کرمانشاه:

مهمترین درس عاشورا، تسلیم نشدن در برابر ظلم و اجرای احکام الهی است

آیت‌الله «علما» گفت: مهمترین درسی که می توان از حادثه عاشورا گرفت تسلیم نشدن در برابر ظلم و استبداد و اجرای احکام الهی است، موضوعی که اگر به آن توجه شود بسیاری از مشکلات مسلمانان حل می‌شود.
کد خبر: ۴۷۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵ - 13August 2021

مهمترین درس عاشورا، تسلیم نشدن در برابر ظلم و اجرای احکام الهی استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» امام جمعه شهرستان کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری حضرت امام حسین (ع) اظهار داشت: قیام تاریخی آن حضرت قرن هاست که آوازه زبان همه انسان آزاداندیش است که ایشان را الگوی خود قرار داده است. قیام تاریخی حضرت سید الشهدا درس بزرگی برای همه آن هایی است که با ظلم و استبداد مبارزه و در برابر طاغوت زمان خود ایستادگی می کنند.

 امام جمعه شهرستان کرمانشاه گفت: انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته از قیام حضرت سید الشهدا (ع) است و به تاسی از آن سلاله پیامبر (ص) برابر قدرت های استکباری ایستاده و آن ها را وادار به تسلیم کرده است. مهمترین درسی که می توان از حادثه عاشورا گرفت تسلیم نشدن در برابر ظلم و استبداد و اجرای احکام الهی است، موضوعی که اگر به آن توجه شود بسیاری از مشکلات مسلمانان حل می شود.

خطیب جمعه شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: حضرت امام (ره) نیز با تاسی از قیام تاریخی جد بزرگوارشان امام حسین (ع) دست به انقلاب در برابر طاغوت زمان خود زد و توانست با نصرت الهی و همراهی مردم زمینه برچیده شدن بساط ظلم و استبداد را از این کشور فراهم کند.

وی در ادامه و با اشاره به برپایی مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که با شیوع کرونا در جامعه همزمان شده است، افزود: هیات هایی که در این ایام فعالیت می کنند باید کاملا مراقب سلامتی عزاداران باشند و حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. به خطر افتادن جان هموطنان و همشهریان به خاطر اقامه عزای سرور و سالار شهیدان جایز نبوده و هیچ کدام از علما و بزرگان دین نظیر رهبر معظم انقلاب هم آن را تایید نمی کنند بنابراین حتما باید به توصیه های ارائه شده توجه و نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت کرد.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه همچنین با گرامیداشت روز مقاومت اسلامی، گفت: امروز بسیاری از کشورها با الگو قرار دادن جمهوری اسلامی به مقابله با کشورهای ظالم برخواسته و از استقلال خود در برابر متجاوزان دفاع می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار