امام جمعه موقت کوهدشت:

قیام امام حسین (ع) در کربلا برای امربه‌معروف و نهی از منکر و حفظ اسلام بود

امام جمعه کوهدشت گفت: قیام امام حسین (ع) در کربلا برای امربه‌معروف و نهی از منکر و حفظ اسلام بود، به همین دلیل دهه اول ماه محرم به نام دهه امربه‌معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است.
کد خبر: ۴۷۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵ - 13August 2021

قیام امام حسین (ع) در کربلا برای امربه‌معروف و نهی از منکر و حفظ اسلام بود

به گزارش  دفاع‌پرس از کوهدشت حجت‌الاسلام «محمدجواد گراوند» امام جمعه موقت کوهدشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: امروز یکی از مهم‌ترین فرایض دینی در جامعه به پا داشتن امربه‌معروف و نهی از منکر مربوط به همه امور است. پیامبران و ائمه اطهار (ع) با احیای امربه‌معروف در جامعه، دستور خداوند متعال را اجرا می‌کنند.

امام‌جمعه موقت کوهدشت با اشاره به اینکه تذکر لسانی در جامعه وظیفه‌ای همگانی است، عنوان کرد: قیام امام حسین (ع) در کربلا برای امربه‌معروف و نهی از منکر و حفظ اسلام بود، به همین خاطر می‌باشد که دهه اول ماه محرم به نام دهه امربه‌معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه مؤمن بایستی جایگاه خود را برای شهادت درراه خدا آماده کند، تصریح کرد: شهادت امام حسین (ع) ویاران باوفایش در کربلا نشان داد که برای امربه‌معروف و نهی از منکر مرحله خون دادن خود و تمام اعضای خانواده نیز درراه خدا وجود دارد و این اهمیت والای این مسیر را نشان می‌دهد. سران قوا به لحاظ فکری و سیاسی هماهنگ هستند و باروحیه جهادی و انقلابی برای خدمت صادقانه به میدان آمده‌اند و الآن مردم امیدوار به خدمت جهادی مسئولان هستند.

امام‌جمعه موقت کوهدشت با اشاره به تبیین سخنان اخیر مقام معظم رهبری، بیان کرد: امروز مسئله مهم کشور بحث کرونا است و بایستی مسئولان با تمام توان و جهادی در این راستا خدمت‌رسانی کنند، درزمینهٔ برنامه‌های کلان کشوری اولویت‌ها بایستی برنامه‌ریزی شود و اولین اولویت نیز مسئله اقتصادی است که یک مسئله اساسی برای دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

وی با اشاره به‌ضرورت حمایت از تولید داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی در جامعه، گفت: درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی خود مردم نیز بایستی مشارکت داشته باشند که به‌سرعت اقتصاد کشور را درست کنیم و همچنین بایستی درزمینهٔ ایجاد اشتغال برای جوانان کشور تلاش کرد زیرا امید آینده کشور به توان و نیروی جوان است.

گراوند با اشاره به‌ضرورت تلاش برای تقویت ارزش پول ملی و رفع مشکل برخی گرانی‌ها، بیان کرد: رجال سیاسی شهرستان با تعقل و صادقانه اگر ادعایی دارند بایستی به میدان خدمت به مردم وارد شوند و برای رضای خدا کاری کنند. امروز کرونا دلتا در جامعه جولان می‌دهد بایستی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و هم‌چنین در این راستا همه هیئات و مجالس عزای اهل‌بیت (ع) این مسئله را مدنظر داشته باشند، چراکه امروز جان مردم درخطر است و امیدواریم به‌زودی از این بیماری عبور کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها