نماینده ولی فقیه در گیلان:

مبارزه امام حسین (ع)، مبارزه با جبهه جهالت و هواپرستی است

آیت‌الله «رسول فلاحتی» قیام امام حسین (ع) را مبارزه با جبهه جهالت و هواپرستی دانست و گفت: امروز نیز جبهه اختناق، هواپرستی و استکبار در مقابل انقلاب اسلامی و ملت ایران ایستاده است.
کد خبر: ۴۷۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷ - 13August 2021

مبارزه امام حسین (ع)، مبارزه با جبهه جهالت و هواپرستی استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار داشت: ۲۶ مرداد مصادف با سالروز ورود آزادگان به میهن در سال ۱۳۶۹ است، این روز را به آزادگان که از ذخائر انقلاب هستند، تبریک می‌گویم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تاسوعای حسینی (ع) در ۲۷ مرداد، تصریح کرد: امام زین العابدین (ع) درباره حضرت عباس (ع) فرمودند که خدای متعال به حضرت ابوالفضل (ع) مقامی داد که تمام شهدا در قیامت به ایشان غبطه می‌خورند.

وی با بیان اینکه ۲۸ مرداد ماه مصادف با عاشورای حسینی (ع) است، خاطرنشان شد: امام حسین (ع) با جهالت مردم زمان خود مواجه بود و با قیام می‌خواست به مردم آگاهی دهد و امت پیامبر (ص) را اصلاح کند. جبهه جهالت و نفاق که با امام حسین (ع) جنگیدند، عده‌ای دنیا طلب بودند و آخرت خود را با کمترین قیمت فروختند.

وی مبارزه امام حسین (ع) را با جبهه جهالت و هواپرستی دانست و افزود: امروز نیز جبهه اختناق، هواپرستی و استکبار در مقابل انقلاب اسلامی و ملت ایران ایستاده است. در طول ۴۲ سال گذشته انقلاب اسلامی خدمات بسیاری کرده و مایه امید برای همه اهالی مقاومت در تمام دنیا شده است.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به دولت‌های گذشته، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دولت هاشمی مسئله انقلابی گری و توجه به ارزش‌ها، در دولت خاتمی استقرار عدالت اجتماعی، در دولت احمدی نژاد پرهیز از شتاب زدگی، در دولت روحانی که بنیان انقلاب اسلامی بر ضد استکبار به ویژه مرگ بر آمریکا بود و در دولت رئیسی با مردم بودن را مطرح فرمودند.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه رهبری چشم بیدار امت اسلامی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی تاکنون عزت مدارانه مانده و به مسیر خود ادامه می‌دهد. سفیر انگلیس و روسیه با انتشار آن عکس، به دنبال تحقیر ملت ایران بودند که با واکنش به موقع مسئولان مربوطه مواجه شدند. بیش از ۴۰ سال است که با آمریکا قطع رابطه کردیم و به مسئولان ذی ربط اعلام می‌کنم سفارت انگلیس در ایران را تعطیل کنید.

آیت الله فلاحتی با اشاره به فصل دروی برنج و مشکلات قطعی برق برای کارخانه‌های برنجکوبی، تصریح کرد: قطعی برق به کشاورزان آسیب می‌رساند و از توزیع نیروی برق می‌خواهیم نسبت به جلوگیری از قطع برق کارخانه‌های برنجکوبی مواظبت کند.  کمبود آب در گیلان مشکل آفرین شده است و امیدواریم مانند خوزستان نشویم.

امام جمعه رشت در ادامه پیرامون حق و حقوق امامان معصوم (ع) بر انسان‌ها در راستای سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: نخستین حق امام بر انسان ها، حق معرفت است و اینکه بر همه انسان‌ها لازم است که امام را بشناسند. امروز که بشر غرق در تکنولوژی است، عده‌ای توهم می‌کنند که نیاز به معنویات ندارند، در صورتی که معنویات اساس زندگی انسان‌ها را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها