دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

دستور رئیس جمهور برای جمع شدن صف‌های دارو/ حضور مسئولان در میان مردم، تزریق امید در جامعه است

حضور سرزده رئیس جمهور برای شنیدن حرف‌ها و مشکلات مردم مانده در صف دارو حاوی پیام امیدبخشی به جامعه بود.
کد خبر: ۴۷۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۴ - 15August 2021

گوش شنوای رئیس جمهور برای شنیدن صدای ملت/ دستور «رئیسی» برای جمع شدن صف‌های داروگروه اجتماعی دفاع‌پرس: در روز‌هایی که تعداد فوتی‌های کرونا عدد ۵۰۰ را رد کرده و به گفته کارشناسان و روسای بیمارستان‌ها، دیگر تخت خالی برای مداوای بیماران کرونایی وجود ندارد و از سوی دیگر مردم برای درمان بیمارانشان در صف‌های طولانی دارو معطل هستند و شاهد یک فضای ذهنی ملتهب در جامعه هستیم.

از دیگر سو، به دلیل رفتار‌ها و بازخورد‌هایی که مردم به خصوص در یک سال اخیر از سوی مسوولان اجرایی کشور مشاهده کرده‌اند فضایی از بلاتکلیفی، سردرگمی و کاهش اعتماد در جامعه ایجادشده است. به همین دلیل حضور سر زده رئیس جمهور برای شنیدن حرف‌ها و مشکلات مردم مانده در صف دارو حاوی پیام امیدبخشی به جامعه است.

این حضور، در اوج فراگیری کرونا این پیام را برای جامعه دارد که دولت جدید گرچه هنوز به طور کامل مستقر نشده و با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، اما در میان مردم حضور دارد و از هر تلاشی برای کمک به جامعه برای عبور از بحران کرونا دریغ نخواهد کرد.

نباید از یاد ببریم این که عالی‌ترین مقام اجرایی کشور تصمیم بگیرد بی واسطه در بین مردم حضور یابد تا بدون تعارف پای درد دل آن‌ها بشیند و مشکلات آن‌ها را لمس کند فضای جامعه را به سمت اطمینان و همدلی سوق می‌دهد. همان چیزی که حلقه مفقوده این روز‌های کشور است. فاصله معنادار گفتمانی بین مسوولان و مردم به خصوص در شرایط خاص کشور باید هرچه زودتر برداشته شود و این حرکت رئیس جمهور می‌تواند آغازی برای برداشته شدن این چالش مهم اجتماعی باشد. سومین پیام این بازدید در میدان بودن رئیس جمهور در بین سطوح مختلف اجرایی است که تداوم آن می‌تواند فضای اجرایی کشور را از ترک فعل، خمودگی و خستگی خارج کند.

اما حضور رئیس جمهور دستاورد‌هایی را نیز در پی داشت، به طوری که رئیسی با تاکید بر این موضوع که: «هیچ مساله‌ای در کشور که نیازمند تخصیص ارز باشد، مهم‌تر از مساله کرونا نیست تا بتوانیم واکسن وارد کنیم.» این امید را در دل مردم روشن کرد که تصمیمات روز‌های آتی ستاد ملی کرونا و دولت می‌تواند افق روشن تری را برای حل مشکل کرونا رقم بزند.

همچنین وی در این بازدید اظهار داشت: «مسوولیت ایجاب می‌کند ما با درد مردم، دردمان بگیرد...» التیامی است بر رنج‌ها و درد‌های مردم که ناشی از کرونا و تبعاتش است تا به قول رئیس جمهور: «همه دست اندرکاران کمک کنند که بتوانیم ازلحاظ وضعیت فوتی‌ها به سمت صفر شدن پیش رویم و از طرف دیگر بتوانیم وضعیت ابتلا را نیز به حداقل ممکن برسانیم و این امکان پذیر است.»

این سخنان رئیس جمهور نشان دهنده عزم جدی دولت برای مقابله و مهار کرونا است، به طوری که طی روز‌های گذشته معاون اول رئیس جمهور نیز با تایکد بر واردات سریع واکسن‌های کرونا از تلاش دولت برای مقابله با این بیماری خبر داد. همچنین تاکید رئیس جمهور برای جمع شدن صف‌های دارو منجر به این شد که سازمان غذا و دارو در تصمیمی فوری اقدام به توزیع دارو‌های کرونا در اغلب داروخانه‌ها کند که همین موضوع منجر به کاهش صف‌های طولانی واکسن شد، هرچند به گفته مسوولان این سازمان واردات سرم و برخی دارو‌های کرونا نیز در درستور کار قرار دارد و از روز‌های آینده این مشکلات مرتفع خواهد شد که همین موضوع اهمیت حضور میدانی رویس جمهور برای رفع مشکلات را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ 361

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار