مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

تعهد و مسئولیت‌پذیری مشخصه‌ی صنعت نفتی‌ها در دوران دفاع مقدس بود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: صنعت نفت نقش مهم و تعیین کننده‌ای در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس داشت و کارگران و کارکنان این صنعت از بازیگران صحنه عزت و مقاومت بودند.
کد خبر: ۴۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ - 25May 2015

تعهد و مسئولیت‌پذیری مشخصه‌ی صنعت نفتی‌ها در دوران دفاع مقدس بود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، "رکن الدین جوادی" مدیرعامل شرکت ملی نفت و معاون وزیر نفت در دومین همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در صنعت نفت با اشاره به نقش صنعت نفت در دوران دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: صنعت نفت نقش مهم و تعیین کنندهای در پیروزی انقلاب داشت و کارگران و کارکنان این صنعت از بازیگران صحنه عزت و مقاومت بودند.

وی تاکید کرد: با آغاز نهضت انقلاب در خرمشهر و آبادان، کارکنان، کارگران و دانشجویان مهمترین بازیگران این نهضت بودند. از روزهایی که انجمن اسلامی در دانشکده نفت آبادان ایجاد شد تا سال 50 که فعالیتش متوقف شد و در سالهای قبل از انقلاب که مجدد فعالیتهایش شکل گرفت، این انجمن نقش فراگیری در تعامل، آموزش، همراهی و سازماندهی نیروهای انقلابی داشت.

جوادی در ادامه به ذکر خاطرهای از اولین روز حمله عراق به ایران اشاره کرد و گفت: روز 31 شهریور حدود ساعت 2 بعد از ظهر، هواپیماهای عراقی به پالایشگاه آبادان حمله و آنجا را بمباران کردند. من در مسیر فرمانداری آبادان به دانشکده صنعت نفت بودم که متوجه این بمباران شدم. بخش زیادی از پالایشگاه دچار حریق شد. مانده بودیم چه کنیم. مخازن بمباران شده بود.

وی افزود: در آن هیاهو دیدم چند نفر کنار اتاق کنترل روغن سازی نشستهاند و گریه میکنند. پرسیدم چه شده؟ گفتند که ما 25 سال از این برج و مخزن نگهداری کردهایم تا چرخ پالایشگاه بچرخد. کارکنان و کارگران وزارت نفت، این سرمایههای ملی را به معنای عزیزان خود میدانستند.

جوادی با بیان اینکه من در تمام روزهای جنگ، تعهد و مسئولیتپذیری را در بین صنعت نفتیها دیدم، گفت: این فرهنگ را باید زنده نگه داریم و به نسلهای بعدی منتقل نماییم. ما در منطقهای واقع شدهایم که به دلیل پایفشاری بر ارزشها و داشتن منابع همیشه در معرض طمع بیگانگان بوده و هستیم.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: ما باید خودمان را با این درسهایی که از رزمندگان صنعت نفت آموختهایم رشد بدهیم و راه آبادانی و عزت کشور را طی کنیم.

وی بیان کرد: در صنعت نفت چهرههای فراوانی داشتیم که به شهادت رسیدند. یکی از آنان شهید "اصغر صالح شریعتی" بود. همچنین بزرگانی همچون شهید تندگویان در کنار ما بودند که امروز راه نورانیشان تداوم یافته است. شهید تندگویان روزهای اسارت را با استواری گذارند و در نهایت در همان زندانها به شهادت رسید.

جوادی با بیان اینکه صنعت نفت بیش از هزار شهید و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: آموزههای دوران دفاع مقدس اکنون باید در دورههای آموزشی نیروها مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار