نشست شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس گلستان برگزار شد

دومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان در سال جاری برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵ - 15August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، دومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان در سال جاری با حضور استاندار گلستان، فرمانده سپاه نینوا، مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان و فرماندهان نظامی و مدیران اجرایی استان در سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد.

برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس گلستان

در ابتدای این جلسه سرهنگ «محمدرضا کاظمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان، ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، به تشریح مصوبات جلسه گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: تاریخ شفاهی تعداد 20 تن از رزمندگان هر شهرستان و همچنین تدوین نقش شهرستان‌های استان در دفاع مقدس توسط فرمانداری هر شهرستان با همکاری سپاه ناحیه مقاومت بسیج در حال انجام است.

سرهنگ کاظمی به تشریح دستورالعمل گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت در سال جاری پرداخت و افزود: طی برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده، ستادها و کارگروه های مناسبت های دفاع مقدس تشکیل شده و ادارات برنامه‌های خود را در طول سال در سامانه defadoc.ir ثبت خواهند کرد و امید است با بهره گیری از تجربه موفق برنامه ها و فعالیت های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، در خصوص برنامه های گرامیداشت مناسبت های شاخص دفاع مقدس و مقاومت در سال جاری اقدام شایسته انجام گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به فراگیری ویروس کرونا در کشور، مراسم رژه نیروهای مسلح در اولین روز از هفته دفاع مقدس انجام نخواهد شد و در این روز از پیشکسوتان دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور تجلیل بعمل خواهد آمد.

در این جلسه سردار «علی ملک شاهکوهی» فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: تاریخ شفاهی رزمندگان، تدوین نقش شهرستان های استان در دفاع مقدس و بررسی و پیگیری تکمیل یادمان های شهدای خوشنام در سطح استان از مهمترین نتایج جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان خواهد بود.

در ادامه هر یک از فرمانداران شهرستان‌های استان گزارشی از عملکرد خود در خصوص اخذ تاریخ شفاهی ایثارگران شهرستان‌ها و همچنین تدوین کتاب نقش هر شهرستان در دفاع مقدس، ارائه دادند.

در پایان مقرر شد ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس نیز در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و همچنین در کلیه دستگاه های اجرایی و رده های نیروهای مسلح در استان تشکیل و با انجام برنامه‌های نوآورانه و خلاقانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس انجام شود.

حکم انتصاب روسای کارگروه های 14‌گانه ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان نیز تقدیم شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها