یادداشت/ علی عبدالصمدی

رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ جهاد در راه سلامت عمومی جامعه

امروز رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهاد در راه حفظ سلامت عمومی جامعه است و دست کمی از جهاد در جبهه‌های جنگ ندارد.
کد خبر: ۴۷۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰ - 21August 2021

رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ جهاد در راه سلامت عمومی جامعهگروه اجتماعی دفاع‌پرس- علی عبدالصمدی؛ سوگواری برای سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش امسال هم با وجود کرونا متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شد.

مردم ایران متاسفانه به دلیل گستردگی ویروس کرونا از فرسنگ‌ها فاصله به شهدای کربلا عرض ارادت دارند. بسیاری از عاشقان و مریدان علمدار دشت کربلا و حضرت اباعبدالله هم امروز مغلوب این ویروس شده‌اند و رخ در نقاب خاک کشیده‌اند.

اگرچه بسیاری از تکایا، هیات‌ها و حسینیه‌ها در این ایام با حفظ پروتکل‌های بهداشتی پا بر جا هستند و در این ایام به سوگواری می‌پردازند، اما جمعی از دسته‌ها و جمعیت‌های مرید اهل بیت علیهم السلام نیز فعالیت‌های مذهبی خود را به فضای مجازی منتقل کرده اند و اینگونه هم فرهنگ عاشورایی را زنده نگه داشتند و هم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به حد کفایت رعایت کرده‌اند.

در این میان نقش رسانه‌های گروهی بسیار چشمگیرتر است. تلویزیون به عنوان رسانه‌ای عمومی و فراگیر با راه اندازی حسینیه‌ی تلویزیونی ایران توانست برای دومین سال متوالی فرهنگ عاشورا و حسینیه داری را در قالب برنامه سازی تلویزیونی پیشکش مخاطبینش کند.

خیل عظیم عاشقان و مشتاقان حضور در حسینیه‌ها و دسته‌های عزاداری، بالاخص کسانی که مسن‌تر هستند یا به هر علتی دیگر توان حضور ندارند، با پیگیری برنامه‌هایی که با شاه کلید حسینیه‌ی تلویزیونی عرضه می‌شوند، می‌توانند از فیض عزادارای سید الشهدا و یاران با وفایش بهرمند شوند.

امروز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در جمع جهاد به حساب می‌آید. جهاد در راه حفظ سلامت عمومی جامعه دست کمی از جهاد در جبهه‌های جنگ ندارد. رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امروز دست کمی از تبعیت از فرماندهان جنگی ندارد.

یقینا جهاد در راه حفظ سلامت عمومی که بار اعظمش به دوش کادر درمانی است، بسیار خطیرتر از جهاد نظامی است. بسیاری از کادر درمان و بهداشت در یک سال و اندی گذشته مستقیما با این ویروس درگیر شدند و بعضا دست از جان خود شستند. جان باختن این عزیزان به مثابه شهادت در راه جهاد بیولوژیک است.

عاشقان اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین با رعایت موازین بهداشتی در این روز‌های سخت کرونایی می‌توانند به پایش از سلامت عمومی جامعه یاری رسانند. امید است این واپسین محرم کرونایی در سرزمینمان باشد. امید آنکه با تسریع صحیح واکسیناسیون عمومی و جلوگیری از ابتلا و جان سپردن هم‌میهنانمان، خیل عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایشان بتوانند در سال‌های آینده با حضور در تکایا و حسینیه‌ها به این ایام کما فی السابق شور حسینی بدهند.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار