بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس كرمانشاه به مناسبت حماسه پاوه؛

حماسه پاوه یکی از رخداد‌های ماندگار و الهام بخش کشور بود

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه به مناسبت سالروز حماسه آزاد سازی حماسه پاوه ۲۶ مرداد بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۷۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ - 15August 2021

حماسه پاوه یکی از رخداد‌های ماندگار و الهام بخش کشور بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، اداره‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه به مناسبت فرا‌رسیدن روز ۲۶ مرداد سالروز آزادسازی شهر پاوه و ضمن گرامیداشت یاد و خاطر امام راحل و شهدای این حماسه بزرگ و ظفرمند بیانیه‌ای صادر کرد.

در اين بيانيه آمده است:

با پیروزی انقلاب اسلامی و تولد گفتمانی نوین و تاثیرگذار در معادله قدرت منطقه‌ای و برخورداری از قدرت نفوذ و الهام بخشی در جهان، ابرقدرت‌های شرق و غرب و نظام سلطه و استکبار با احساس نگرانی و وحشت درصدد مقابله جدی با این پدیده حیرت انگیز و بیداری آفرین برآمدند و در این راستا راهبرد بیثبات سازی، آشوب آفرینی و برپایی غائله‌ها و فتنه‌های زنجیر‌های و حرکت‌های تجزیه طلبانه را از همان آغازین روز‌های سقوط رژیم منفور پهلوی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار دادند.

روز بیست و ششم مرداد که به‌عنوان سالروز حماسه پاوه و آزادسازی آن از وجود منحوس گروهک‌ها و نیروی‌های ضد انقلاب است، تداعی‌کننده و یادآور حضور مدبرانه و هوشمندانه مردانی همچون شهید دکتر مصطفی چمران و... است که نقش و رهبری و فرماندهی حضرت امام (ره) در روز‌های بحرانی و حساس در طول انقلاب اسلامی و ودفاع مقدس همچون حماسه پاوه و... شگفت انگیز و باعث وحدث و انسجام مردم و مدافعان اسلام و انقلاب بود که در ۲۶ مرداد ۱۳۵۸ در حماسه پاوه با پیام ماندگار و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) لرزه بر اندام دشمن انداخت و مدیریت نبرد را به دست گرفتند و باعث خنثی کردن توطئه‌های شوم دشمن شد.

حمله به مردم بی دفاع پاوه و کشتار بی رحمانه آنان در همان ماه‌های آغازین پیروزی انقلاب، یک بار دیگر چهره خبیث استکبار جهانی و احزاب ضد انقلاب را برملا ساخت و حضور به‌موقع نیرو‌های مسلح سپاه و ارتش در کنار مردم مدافع شهر، وحدت اسلامی و انقلابی را نمایان ساخت و موجب عقب‌نشینی ضد انقلاب و شکست حصر پاوه گردید.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه حماسه ۲۶ مرداد ماه ۵۸ و آزادسازی شهر پاوه را برگی درخشان و معجزه گون در صحیفه انقلاب اسلامی و یادآور خفت و رسوایی قدرت‌های استکباری و عناصر خائن و خود فروخته داخلی آنان توصیف کرد و با پاسداشت یاد و خاطره شهیدان تاریخ ساز و گلگون کفن نبرد جاودانه پاوه از لوث وجود ضد انقلاب و تروریست‌های تحت حمایت تروریسم دولتی آمریکا عنوان کرد: حماسه پاوه یکی از رخداد‌های ماندگار و الهام بخش کشور و فرصتی برای بازنمایی اراده، اقتدار و وحدت ملی ایرانیان برای دفاع از انقلاب اسلامی و صیانت از تمامیت ارضی کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار