شهید «فقیهی» از معلمی تا شهادت در عملیات «عاشورای۲»

مجتبی فقیهی از شهدای والامقام فرهنگی متولد قم است که از نزدیک شاهد شهادت نمازگزاران جمعه تهران در جنایت تروریستی منافقین بود و خود نیز در عملیات عاشورای ۲ شربت شهادت نوشید.
کد خبر: ۴۷۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳ - 15August 2021

از حضور در انفجار تروریستی نماز جمعه تهران تا شهادت در عملیات «عاشورای۲»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، دفاع مقدس عرصه حضور جوانان شیرمردی است که در دو سنگر علم و تربیت و جهاد و شهادت مجاهدت می‌کردند و با شهادت خود، آموزه‌های تربیت دینی و جهادی را به تاسی از سیره شهدای کربلا در افقی به بلندای ابدیت، به نسل‌های آینده آموختند.

مجتبی فقیهی فرزند محمدرضا از شهیدان عزیزی بود که از سنگر مدرسه به سنگر جبهه شتافت. وی در تاریخ ۱۷ تیر سال ۱۳۴۳ مصادف با شب شهادت امام حسن مجتبی (ع) در قم به دنیا آمد، به همین مناسبت بود که نام او را مجتبی نهادند.

دوران ابتدایی و راهنمایی را در مدارس امیرکبیر و دین و دانش قم گذراند و در سال ۱۳۶۱ موفق به اخذ دیپلم در رشته اقتصاد از دبیرستان صدوق شد.

فقیهی در سال ۱۳۶۱ در رشته آموزش ابتدایی مرکز تربیت معلم شهید بهشتی تهران پذیرفته شد و پس از اتمام تحصیل در این مرکز، به عنوان آموزگار ابتدایی به یکی از مدارس جنوب تهران در منطقه ۱۷ معرفی گردید.

وی معلمی بود با روحیه انقلابی و مذهبی؛ او می‌گفت: هر کسی نسبت به انقلاب، یک وظیفه‌ای دارد و هر کاری جای خودش را؛ او کلاس خود را با عنوان امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری کرده بود.

از جمله حوادث مربوط به زندگی شهید فقیهی، می‌توان به حضور او در صفوف نماز جمعه تهران در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۶۳ هنگام انفجار بمب اشاره کرد. در این حادثه تروریستی منافقین، که ۱۴ نفر شهید و ۸۸ نفر مجروح شدند، وی نزدیک محل بمب گذاری نشسته بود و از این رو لباس هایش به خون و قطعات پیکر نمازگزاران شهید آغشته شد.

فقیهی با مطالعه کتب مفید بخصوص کتاب‌های شهید دستغیب و شهید مطهری مانوس بود. آموزش‌های فنی را نیز یاد گرفته بود تا از این راه به رفع نیاز‌های فنی خانواده‌های کم درآمد کمک کند؛ در زمان دفاع مقدس نیز دوبار هنگامی که دانشجوی مرکز تربیت معلم شهید بهشتی بود، به جبهه اعزام شد.

وی سرانجام در ۲۴ مرداد سال ۱۳۶۴ مصادف با شب شهادت امام جواد (ع) در عملیات عاشورای ۲ منطقه چنگوله مهران به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید والامقام پس از مراسم تشییع باشکوه در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم به خاک سپرده شد.

در فرازی از وصیتنامه شهید آمده است:

«همین قدر می‌گویم که مراقب باشید، زمان، زمان آزمایش است و اسلام امروز نیاز به فداکاری دارد و کوشش کنید که همچون اصحاب امام حسین (ع) پیرو و دنباله رو فرزندش خمینی باشید».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار