رئیس کمیته امداد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

توانمندسازی مددجویان مهمترین برنامه کمیته امداد در گام دوم انقلاب اسلامی

بختیاری با اشاره به رویکرد کمیته امداد در گام دوم انقلاب اسلامی گفت: مهمترین رویکرد ما توانمندسازی جامعه هدف و گسترش عدالت اجتماعی است.
کد خبر: ۴۷۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۵ - 16August 2021

توانمندسازی مددجویان مهمترین برنامه کمیته امداد در گام دوم انقلاب اسلامیسید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به رویکرد اساسی کمیته امداد در گام دوم انقلاب اظهار داشت: در گام دوم انقلاب، کمیته امداد علاوه بر خدمات حمایتی، موضوع توانمندسازی جامعه هدف را در تمام ابعاد آن در جهت گسترش عدالت اجتماعی و اقتصادی در دستور کار قرار داده است‌.

وی با بیان اینکه توانمندسازی در اسناد بالادستی کمیته امداد با هدف کاهش فقر در جامعه مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: فقر مطلق به معنای عدم دسترسی به حداقل معیشت در نقاط مختلف کشور متفاوت است و تورم همراه با کاهش درآمد سرانه در سال‌های اخیر منجر به افزایش نرخ فقر شده است.

بختیای ادامه داد: امروزه فقر تعریفی گسترده‌تر از نیاز مالی و دسترسی به خوراک و پوشاک و مسکن یافته است؛ استانداردهای اشتغال، بیمه اجتماعی، فقدان سرمایه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نمادین در چارچوب تعریف جدید از فقر گنجانده شده است.

رئیس کمیته امداد به جنبه‌های مختلف آثار فقر در افراد و گروه‌های محروم پرداخت و گفت: متاسفانه افرادی که درگیر فقر اقتصادی هستند از جامعه ترد شده و سرمایه اجتماعی خود را هم از دست می‌دهند، این اقشار در دسترسی به سرمایه فرهنگی مثل تحصیلات و آموزش هم دچار مشکل می‌شوند.

 وی با بیان اینکه کرامت انسانی، رضایت از زندگی و معیشت پایدار از راه توانمندسازی میسر است، افزود: رویکرد تحولی توانمندسازی در کمیته امداد در دستور کار قرار گرفته است.

بختیاری با اشاره اینکه حدود پنج میلیون نفر از اقشار نیازمند جامعه از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، باید برای بالا رفتن تعداد مددجویان در سال‌های اخیر آمادگی داشته باشیم.

رئیس کمیته امداد گفت: توانمندسازی مهمترین راه مقابله با شرایط موجود است و در برنامه راهبردی پنج ساله هفتم کمیته امداد توانمندسازی مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار