معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

آزادگان با صبر و استقامت فخر و حماسه آفریدند

سردار سلیمانی در پیامی به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به کشور، آزادگان را فخر دوران حماسه توصیف کرد.
کد خبر: ۴۷۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ - 16August 2021

آزادگان با صبر و استقامت فخر و حماسه آفریدندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «یعقوب سلیمانی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به کشور در پیامی آنها را فخر دوران حماسه توصیف کرد.

در پیام سردار سلیمانی آمده است: «بیست و ششم مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن است. در این روز صفحه‌ای ماندگار در تاریخ ایران گشوده شد. این روز، روزی خجسته بود که آغاز وارستگی شد برای اسطوره‌هایی که بی‌نام و نشان رفتند و خیلی‌هایشان در گمنامی ماندند و آن روز‌ها بازنگشتند. آزادگانی که آمدند، شادمان بودند از دیدار خانواده و گریان بودند از دفن غریبانه یارانشان در اردوگاه‌هایی که وجب وجب آن شکنجه بود و ناآرامی.

در آن روز‌های دشوار بر سر عهدی که با پیر جماران بستند وفادار ماندند و هنگام بازگشت، دغدغه‌شان فراق رهبری بود که هم جانشان بود و هم امامشان.

اکنون سال‌ها از ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ می‌گذرد و آزادگان، این الماس‌های درخشان در جبهه‌های دیگر درخشیدند و عَلَم انقلاب را به دست گرفتند. اینها از آن روز‌ها گفته‌اند و هنوز هم ناگفته‌های بسیاری دارند که باید روایت شود تا آیندگان بدانند دفاع مقدس درخت سرخی بود که گاه با ریختن یک خون آبیاری می‌شد و گاه با سرخی شکنجه‌هایی که به تن آزادگان می‌نشست، جان می‌گرفت و ریشه‌دارتر می‌شد.

آزادگان هم در دوران اسارت و هم در زمان نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف کشور همیشه مایه بالندگی، تعالی و افتخار بودند و به جرئت می‌توان گفت به مثابه عینی و عملی الگوی توسعه و مدیریت جهادی در کشور هستند و در تاریخ جهان، اسرایی که در حین و بعد از اسارت بر سر عهد و پیمان و آرمان خود ماندند و لحظه‌ای مایه سرافکندگی ملی نشدند همین آزادگان سرافراز و فخر ملی ما بودند.

سالروز بازگشت آزادگان به میهن را به آزادمردان غیور و دلاور سال‌های جنگ و جبهه تبریک می‌گوییم و عزت آن‌ها را از درگاه الهی مسئلت داریم که فخر دوران حماسه‌اند.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار