پیام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن؛

رشادت آزادگان عظمت ایثارگران را به جهانیان نشان داد

اوحدی با صدور پیامی ۲۶ مرداد، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را گرامی داشت.
کد خبر: ۴۷۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴ - 16August 2021

رشادت آزادگان عظمت ایثارگران را به جهانیان نشان دادبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی ۲۶ مرداد، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را به تمام آزادگان سرافراز و خانواده‌های گرانقدرشان تبریک و تهنیت گفت.

متن پیام وی به شرح زیر است:

«روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک وطن نهادند. صلابت ایثار و رشادت آزادگان عزیز چه در دوران دفاع مقدس و چه در سال‌های اسارت، برگ زرین دیگری در تاریخ ایثارگری است که عظمت ایثارگران این مرز و بوم را به جهانیان و به ویژه قدرت‌های استکبار نشان داد. آزادگان عزیز با تأسی از سیدالشهدا (ع) به عنوان نماد حریت و آزادگی در تاریخ پرشکوه اسلام بار دیگر آزادگی، شرافت و اصالت را در پرتو ارزش‌های اسلام و انقلاب در جهانِ دربند استکبار و ستم معنا نمودند.

روز باشکوه بازگشت افتخارآفرین و پرمهر و با صلابت آزادگان عزیز را به میهن اسلامی گرامی می‌داریم و بر سیره آنان در ایثار و ایثارگری در بستر فرهنگ غنی ایثار و شهادت فخر می‌ورزیم. بی‌شک بخش بزرگی از استواری تاریخ باعظمت و سترگ انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدیون این استقامت عزت‌مندانه آزادگان و ایثارگران است. به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی): «عزت، قدرت و صدرنشینی هر ملت در تاریخ به مجاهدت فرزندانش بستگی دارد و استقامت پیروز عزیزان آزاده ملت ایران را در صدر نشانده است.»

بازگشت آزادگان سرافراز نماد خودباوری، استواری و به ثمر نشستن سال‌ها تلاش و ثبات قدم و مداومت در مسیر نیل به آرمان‌های اسلام و انقلاب و حقانیت ما در نبرد با دشمن بود. به رغم گذشت سالیان هنوز هم کام مردم عزیز و انقلابی ایران از حلاوت این رخداد فرخنده شیرین است.

در این روز بزرگ و به یاد ماندنی شأن و منزلت همه آزادگان عزیز و خانواده‌های گرانقدرشان که در راه دفاع از وطن و پاسداشت ارزش‌های اسلامی و انقلابی رنج اسارت را به جان خریدند و همچنین یاد و خاطره همه آزادگان شهید از جمله سید آزادگان حجت‌الاسلام ابوترابی را گرامی می‌داریم.

اینجانب ۲۶ مرداد روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را به تمام آزادگان سرافراز و خانواده‌های گران‌قدرشان که اجر آنان بواسطه تحمل رنج اسارت عزیزانشان در پیشگاه خداوند متعال محفوظ است، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و از درگاه پروردگار متعال آرزوی سلامتی و بهروزی برای همه عزیزان مسألت دارم.

سعید اوحدی
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها