کارشناس علوم قرآنى مطرح کرد؛

روزى به نام حضرت «علی اصغر (ع)»

علیپور گفت: روز هفتم ماه محرم را با عنوان حضرت «علی اصغر (ع)» نامگذاری کرده‌اند و ایشان کوچکترین سرباز «امام حسین (ع)» بود.
کد خبر: ۴۷۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ - 16August 2021

روزى به نام حضرت «علی اصغر (ع)»

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمد علیپور» کارشناس علوم قرآنى در گفت‌وگویی پیرامون رویداد‌های روز هفتم ماه محرم در کربلا، اظهار داشت: در روز هفتم ماه محرم سال شصت هجری قمری به دستور ابن زیاد بین لشکر «امام حسین (ع)» و رود فرات فاصله ایجاد شد و در روز هفتم عملاً هیچ یک از لشکریان «سیدالشهدا (ع)» دسترسی به آب نداشتند.

روز هفتم آب به روى کاروان کربلا بسته شد

وی در همین راستا ادامه داد: در روز هفتم محرم «امام حسین (ع)» با عمر بن سعد ملاقات و گفت‌وگو کردند، اما از آنجا که «خولی بن یزید اصبحی» دشمنی شدیدی با «امام حسین (ع)» داشت این دیدار را به گوشه ابن زیاد رساند، ابن زیاد نیز پس از مطلع شدن از این قضیه دستور رسمی داد که دیگر هرگز ملاقاتی با «سیدالشهدا (ع)» و سپاهیانش نداشته باشند و بار دیگر بر بستن آب روی «امام حسین (ع)» و یاران گرامیشان تأکید کرد. عمر نیز پس از اینکه نامه را دریافت کرد سریعاً دستور ابن زیاد را اجرا کرد بدین ترتیب «سیدالشهدا (ع)» سه روز منتهی به شهادتشان دیگر به آب دسترسی نداشتند.

وقتى دشمنان قلب امام سوم شیعیان را شکستند

علیپور در همین راستا ادامه داد: پس از قطع شدن کامل مسیر دسترسی لشکر «امام حسین (ع)» به آب فردی از لشکر دشمن رو به سوی «امام حسین (ع)» کرد و فریاد زد اى حسین به خدا سوگند که قطره‌ای از این آب را دیگر نخواهید نوشید، «امام حسین (ع)» نیز فرمودند: خدایا او را از تشنگی بکش و هرگز او را مشمول رحمت خود قرار نده پس از این رویداد فردی به نام «حمید بن مسلم» بیان کرده است پس از این اتفاق و گذشت مدت کوتاهی متوجه بیماری آن فرد که به «سیدالشهدا (ع)» گستاخى کرده بود شدم و هنگامی که به دیدنش رفتم متوجه شدم که آنقدر آب می‌آشامد تا شکمش بالا می‌آید، اما آن آب را برمی‌گرداند و باز فریاد می‌زند العطش او از خوردن آب سیراب نمی‌شد و سپس بعد از عذاب فراوانى که می‌کشد می‌میرد.

وی به نامگذاری روز هفتم ماه محرم اشاره و اظهار کرد: روز هفتم ماه محرم را با عنوان حضرت «علی اصغر (ع)» نامگذاری کرده‌اند ایشان کوچکترین سرباز «امام حسین (ع)» بودند و در عین حال یکی از سوزناک‌ترین وقایع دشت کربلا را رقم زدند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار