مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس بوشهر خبر داد؛

انتشار فراخوان بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در استان بوشهر

«غریبی» از انتشار فراخوان مرحله استانی بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس خبر داد و گفت: پرداختن به شخصیت‌های شناخته شده دفاع مقدس استان بوشهر و استفاده از زبان و گویش‌های محلی امتیاز ویژه ای در این کنگره دارد.
کد خبر: ۴۷۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶ - 16August 2021

انتشار فراخوان بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در استان بوشهربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، سرهنگ پاسدار «علیرضا غریبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در جلسه با هیئت اندیشه‌ورز تدوین و تألیف آثار دفاع مقدس استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از انتشار فراخوان مرحله استانی بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس خبر داد.

وی شرایط اختصاصی شرکت در این جشنواره را برشمرد و اظهار داشت: این کنگره در پنج بخش عمومی، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی، دفاع مقدس و جنگ نرم، دفاع مقدس و مدافعان سلامت و دفاع مقدس و کودک و نوجوان برگزار خواهد شد. در بخش عمومی موضوع اصلی اشعار ارسالی دفاع مقدس، آزادگان، مادران شهدا، جانبازان شیمیایی است. در این بخش هیچگونه محدودیتی در ارسال اشعار وجود ندارد.

سرهنگ غریبی به بخش شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی اشاره کرد و افزود: باید موضوع اصلی اشعار ارسالی شهدای مقاومت و مدافعان حرم استان بوشهر باشد. اشعار ارسالی نباید در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد. شاعران فقط می‌توانند در کنگره یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف از داوری کنار گذاشته خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه اشعار در پنج بخش به‌طور جداگانه داوری و در هر بخش جوایز جداگانه اهدا خواهد شد گفت: توجه به ویژگی‌های بومی، حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان در عملیات‌ها و یگان‌های استان، پرداختن به شخصیت‌های شناخته شده دفاع مقدس استان بوشهر و استفاده از زبان و گویش‌های محلی امتیاز ویژه ای در این جشنواره دارد. علاقمندان جهت شرکت در این جشنواره می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 09391508180 و 07733331987 تماس بگیرند.

وی تصریح کرد: آثار باید حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری به ‌صورت تایپی در قالب فایل (word) به دبیرخانه استانی جشنواره به آدرس بوشهر، خیابان سیراف، جنب درمانگاه ابوالفضل (ع) اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر ارسال شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر ضمن بیان اینکه اشعار منتخب در استان‌ها برای انتخاب آثار برتر در بخش ملی ارسال خواهد شد و جوایز جداگانه‌ای به برگزیدگان اهدا شد خاطرنشان کرد: در کنگره ملی، به نفر اول هر موضوع چهار میلیون تومان، نفر دوم سه میلیون تومان، نفر سوم دو میلیون تومان اهدا خواهد شد.

سرهنگ غریبی زمان نتایج و برگزاری مراسم پایانی را آذرماه 1400 اعلام کرد و یادآور شد: اشعار برتر هر بخش ویرایش و در مجموعه‌های جداگانه چاپ و در مراسم پایانی توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها