آرزوی جوان‌ترین شهید مدافع حرم برای پیوستن به یک سردار شهید

شهید سید مصطفی موسوی جوان‌ترین شهید ایرانی مدافع حرم است که در سن ۲۰ سالگی به عنوان بسیجی تکاور به سوریه اعزام شد.
کد خبر: ۴۷۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ - 22August 2021

دعا کنید تا محرم تمام نشده، من هم شهید شومبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید سید مصطفی موسوی جوان‌ترین شهید ایرانی مدافع حرم است که در سن ۲۰ سالگی به عنوان بسیجی تکاور به سوریه اعزام شد و در روز بیست و یکم آبان سال ۱۳۹۴ در شهر حلب سوریه به شهادت رسید.

شهید سید مصطفی موسوی که به عنوان جوان‌ترین شهید ایرانی مدافع حرم شناخته شده است، به همگان ثابت کرد جنگیدن با دشمنان اسلام سن و سال نمی‌شناسد بلکه شجاعت و قلبی مطمئن به وعده خداوند می‌خواهد که همه درد‌ها و رنج‌ها را به جان بخرد و برای رضای خدا از همه چیز خود بگذرد.

در ادامه، گوشه‌ای از زندگی این شهید والامقام را از زبان پدر و مادرش می‌خوانید:

پدر شهید سید مصطفی موسوی با اشاره به هوش بالای این شهید بزرگوار اظهار داشت: «یک طرح زیردریایی داشت و من چندین بار به بنیاد نخبگان رفتم که ثبت کنم، اما متاسفانه پیگیری صورت نگرفت. گفتند که این طرح، هزینه بالایی دارد و مدت زمان زیادی می‌برد. مصطفی خودش طرح را برای کانادا فرستاد و تایید هم شد، اما او گفت من دوست دارم این طرح را به کشور خودم ارائه بدهم و از دادن طرحش صرف نظر کرد. مصطفی برای همه کارهایش برنامه‌ریزی داشت.»

مادر شهید سید مصطفی موسوی نیز با تاکید بر اینکه او عشق به شهادت داشت، گفت: «مصطفی به دوستانش گفته بود دعا کنید تا محرم تمام نشده، من هم شهید شوم و پیش شهید باقری بروم که روز آخر محرم، او هم شهید شد. وقتی اعلام کردند جوان‌ترین شهید مدافع حرم است، بسیار خوشحال شدم و خدا را شکر کردم که باعث سربلندی و افتخارم شد.»

این شهید بزرگوار، بیست و یکم آبان سال ۱۳۹۴ همراه با شهیدان مسعود عسگری، احمد اعطائی و محمدرضا دهقان امیری در شهر العیس حلب به شهادت رسید و پیکر پاک او در قطعه ۲۶ بهشت زهرا (س) تهران به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار