معاون سیاسی سپاه:

آزادگان نماد اقتدار و عزت ملت ایران هستند

سردار جوانی گفت: آزادگان ما در بند اسارت رژیم بعث، حماسه خلق کردند و ایثار آزادگان نشأت گرفته از شرح صدر بالایی بود که خداوند متعال به آزادگان عزیز ما عطا کرده بود.
کد خبر: ۴۷۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸ - 17August 2021

آزادگان نماد اقتدار و عزت ملت ایران هستند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سردار «یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) به پیشگاه امام زمان (ع) و فرمانده معظم کل قوا و ملت شریف ایران و خانواده شهدا، تقارن ماه محرم با روز ورود آزادگان عزیز به میهن اسلامی را گواهی بر عاشورایی بودن دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان عزیز را به میهن اسلامی گرامی می‌داریم، آزادگان ما حقاً و انصافاً در ردیف مردان مَرد روزگار قرار دارند.

معاون سیاسی سپاه با تأکید بر اینکه آزادگان از فضلیت جهاد در راه خدا برخوردار هستند، تصریح کرد: تعدادی از این عزیزان قبل از اسارت، نشان درخشان جانبازی را بر سینه زدند.

سردار جوانی با اشاره به اینکه اُسرای ما در دوران اسارت سختی‌ها و شکنجه‌های روحی و جسمانی رژیم بعث را تحمل کردند، اضافه کرد: آزادگان ما در بند اسارت رژیم بعث، حماسه خلق کردند و این ایثار نشأت گرفته از شرح صدر بالایی بود که خداوند متعال به آزادگان عزیز ما عطا کرده بود.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه آزادگان، سفیر ولایتمداری و پای بندی به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در اوج عملیات روانی ضد ایرانی دشمن در دوران اسارت بودند، افزود: مقاومت این عزیزان در مقابله با عملیات روانی دشمن، عجیب و غیر قابل وصف است.

سردار جوانی با تأکید بر اینکه آزادگان ما، نماد اقتدار و عزت ملت ایران هستند، اضافه کرد: ایستادگی و مقاومت بی‌نظیری را در بند اسارت دشمن در دفاع از انقلاب و نظام و ملت ایران نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه چراغانی‌ها و مراسم استقبال از آزادگان صحنه‌های ماندگار در اذهان ملت ایران است، تصریح کرد: زمانی که مردمان قهرمانان ملی را سر دست می‌گرفتند، شور و عشق فراوانی داشت و از اذهان پاک نمی‌شود.

سردار جوانی شهید حسین صبوری را یکی از شهدای شاخص آزاده کشور برشمرد و با ذکر خاطره‌ای از این شهید والامقام، اضافه کرد: شهید حسین صبوری از اهالی خراسان بود که در خیابان اشرفی اصفهانی در محله ما سکونت داشت و، چون اهل مشهد مقدس بود همه او را با نام حسین مشهدی می‌شناختند و در جریان عملیات بیت‌المقدس دوران دفاع مقدس خبر آوردند که ایشان به شهادت رسیده است، بعد از مراسم ختم و چهلم حسین صبوری، اعلام شهید که ایشان در لیست صلیب سرخ قرار دارد و به اسارت رژیم بعثی درآمده است.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: حسین صبوری قبل از اسارت جانباز می‌شود و به خاطر اینکه رژیم بعثی در اسارت توجهی به وضع جسمانی این شهید والامقام نداشت متأسفانه حسین قطع نخاع می‌شود و در نهایت بعد از دهه‌ها اسارت به میهن اسلامی باز می‌گردد و در نهایت بعد از سال‌ها تحمل شرایط سخت ناشی از اسارت به شهادت می‌رسد.

سردار جوانی اظهار داشت: نسل جوان و آینده باید با این نماد‌های ملی در شرایط که در جنگ نرم دشمن قرار داریم کامل آشنا شوند و از شخصیت آن‌ها الگوبرداری کنند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها