مسئول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان خبر داد؛

حضور دسته‌های عزاداری در عاشورا و تاسوعا در کرمان ممنوع شد

حجت‌الاسلام دهقانی فرد گفت: برای روزهای تاسوعا و عاشوا، حرکت دسته‌های عزاداری در تمامی سطح شهر کرمان به خصوص اطراف امام زادگان ممنوع است.
کد خبر: ۴۷۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ - 17August 2021

حضور دسته‌های عزاداری در عاشورا و تاسوعا در کرمان ممنوع شدبه گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام محمدحسین دهقانی فرد مسئول روابط عمومی اداره‌کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع) و با اشاره به نحوه برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در استان، اظهار داشت: حرکت دسته‌های عزاداری و تجمع هیاتهای مذهبی در روز تاسوعا و عاشورا ممنوع است. برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا در فضای باز مقابل هیات‌های عزاداری بلامانع است، نماز ظهر عاشورا نیز در فضای باز مقابل هیات‌ها برگزار شود.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان در خصوص دستورالعمل برگزاری مراسم در روزهای تاسوعا و عاشورا در شرایط کرونا، گفت: این دستورالعمل توسط ستاد ملی ابلاغ شده که همه موظف به اجرای آن هستند. برای روزهای تاسوعا و عاشوا، حرکت دسته‌ها در این دو روز در تمامی سطح شهر به خصوص اطراف امام زادگان ممنوع بوده و ورود دسته‌ها به داخل اماکن مقدس و مذهبی اعم از حسینیه ها، امامزادگان، بقاع متبرکه و غیره نیز ممنوع است.

وی توضیح داد: بیشترین تمرکز این روزها بر اجرای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیات‌های مذهبی بوده و تشدید نظارت‌ها در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیات‌های مذهبی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار