در دیدار با خانواده شهید «صدرزاده» مطرح شد؛

جهاد اکبر شهدای مدافع حرم/ گلایه امام خامنه‌ای از قصور در ثبت و ضبط مسائل مربوط به شهدا + فیلم

پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روایتی از دیدار خانواده شهید مدافع حرم «صدرزاده» با رهبر معظم انقلاب اسلامی را منتشر کرد.
کد خبر: ۴۷۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ - 21August 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روایتی از دیدار خانواده شهید مدافع حرم «مصطفی صدرزاده» با رهبر معظم انقلاب اسلامی را منتشر کرد.

شهید صدرزاده با نام جهادی «سید ابراهیم» فرمانده ایرانی گردان عمار از لشکر مقتدر فاطمیون بود و درست در شب عاشورای حسینی در سال ۱۳۹۴ در حومه حلب به شهادت رسید.

جهاد اکبر شهدای مدافع حرم/ نذر حضرت عباس (ع) روز تاسوعا به شهادت رسید

در این فیلم ابتدا سخنانی از حاج قاسم منتشر شده است که در مورد شهید صدرزاده صحبت کرد. متن این سخنان به شرح زیر است:

«سید ابراهیم، از بهترین فرماندهان ما بود که خود را به عنوان یک افغانی معرفی کرد و وارد جبهه شد و پس از آن جبهه او را گرفت و نگاه داشت و نگذاشت که برود. من از پشت بیسیم نمی‌دانستم که «سید ابراهیم» چه کسی است. از پشت بیسیم که حرف می‌زد، پرسیدم چه کسی است که صحبت می‌کند؟ این جوان تهرانی از کجا در میان لشکر فاطمیون جای گرفته است؟

جوان نحیف و باریکی آمد. به او گفتم «سید ابراهیم» تو بودی؟

گفت: بله.

من فکر می‌کردم این فرد باید فرد چهارشانه و قدبلندی باشد اما وی جوان تو دل برویی بود و آدم از نگاه کردن به او لذت می‌برد. من واقعاً عاشق او شدم.»

در دیدار خانواده شهید صدرزاده با رهبر معظم انقلاب اسلامی، مادر شهید به ایشان گفت: «پسر من، نذر حضرت اباالفضل (ع) بود. یکی از روز‌های تاسوعا که در روضه شرکت داشتم، پسر من که سه سال و نیم داشت، به سمت درب می‌رود و با یک موتور تصادف می‌کند. مردم به من گفتند که او کشته شده است. بعد از آن من همانطور که جلوی کتیبه‌های حضرت عباس (ع) نشسته بودم. به حضرت عباس (ع) گفتم فرزندم نذر شماست او را نگه دارید تا من او را سرباز شما کنم.

پسر من دقیقاً ۱۰ دقیقه _ یک ربع پیش از اذان ظهر در روز تاسوعا به شهادت رسید و تاریخ شهادت او هم ۱۰ دقیقه _ یک ربع پیش از اذان ظهر ثبت شد.

پس از آن رهبر معظم انقلاب اسلامی نقدی به مسئولان حوزه ثبت خاطرات شهدا آوردند که این مطالب بسیار با عظمت هستند و باید در تاریخ ثبت شوند. افسوس که بسیاری از کسانی که در نوشتن تاریخ و ضبط و ثبت این مسائل هستند، متوجه اهمیت این قضیه نمی‌شوند.

پس از آن ایشان در مورد سختی کار شهدای مدافع حرم فرمودند: این انگیزه چقدر قوی است و این ایمان چقدر شفاف است. رفتار، گفتار و حرکت هر کدام از این جوان‌ها که به شهادت رسیدند، دریچه‌ای است به سمت دنیای معرفتی. این جوان از همسر جوان، کودک خردسال و زندگی راحت خود می‌گذرد و در یک کشور و خاک غریب در راه خدا مجاهدت می‌کند و به شهادت می‌رسد. آیا این، چیز کوچکی است؟

تاریخ انقلاب اسلامی قدم به قدم از این شگفتی‌های تاریخ‌ساز به خود دیده است.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار