آمار تلفات حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا

پاکستان تایید کرد در پی حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا در یک دهه گذشته 2200 تن کشته شده اند که حداقل 400 تن آنها را غیرنظامیان تشکیل می دهند.
کد خبر: ۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸ - 19October 2013

آمار تلفات حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "رویترز"، در حالی که در روز گذشته سازمان ملل طی گزارشی خواستار اعلام تلفات حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا شده بود، پاکستان گزارش گزارشگر ویژه این سازمان را که بر اساس آن در پی حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا در یک دهه گذشته 2200 تن کشته شده اند و حداقل 400 تن آنها را غیرنظامیان تشکیل می دهند، را تایید کرد.

"بن امرسون" گزارشگر ویژه سازمان ملل در این رابطه همچنین گفت پاکستان حداقل 330 حمله هوایی را ثبت کرده است که طی آن امریکا مناطق قبیله ای پاکستان در مرز افغانستان را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

این آمار در حالی منتشر شده است که دولت امریکا مدعی است در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین شبه نظامیان وابسته به القاعده را هدف قرار می دهد ولی گزارش سازمان ملل و آمار تایید شده توسط دولت پاکستان حکایت از تلفات گسترده غیرنظامیان و شهروندان عادی در پی اجرای این حملات دارد.

شایان ذکر است طبق گزارش تایید شده از سوی دولت پاکستان علاوه بر کشته شدن 400 غیرنظامی، بیش از 200 تن دیگر از افراد کشته شده ارتباطی با مبارزان و نیروهای القاعده نداشته اند.

نظر شما
پربیننده ها