مردم کربلای ایران سیاه‌پوش شهدای دشت کربلا شدند

مردم انقلابی و ولایت‌مدار پایتخت دفاع مقدس، از ساعات اولیه عاشورای حسینی، با حضور پرشور و حماسی خود در اهواز و سایر شهرستان‌های خوزستان، یاد و خاطره شهدای دشت کربلا را گرامی داشتند.
کد خبر: ۴۷۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲ - 19August 2021

مردم کربلای ایران داغدار و سیاه پوش شهدای دشت کربلا شدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در خوزستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور پرشور مردم ولایت‌مدار استان خوزستان برگزار شد.

مردم انقلابی و ولایت‌مدار پایتخت دفاع مقدس، از ساعات اولیه امروز (پنجشنبه) مصادف با عاشورای حسینی، با حضور پرشور و حماسی خود در اهواز و سایر شهرستان‌های خوزستان، یاد و خاطره شهدای دشت کربلا را گرامی داشتند.

با دستور ستاد استانی مقابله با کرونا، دسته‌روی هیئت‌های عزاداری که به رسم هرساله در ایام محرم و به‌ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا انجام می‌گرفت، ممنوع بوده و دسته‌های عزاداری به‌صورت محله‌ای مراسم عزاداری را انجام می‌دهند.

مردم کربلای ایران اسلامی، به‌صورت خودروی به تماشای مراسم عزاداری می‌روند تا سهمی در سالروز شهادت سرور شهیدان داشته باشند.

براساس اعلام پلیس راهور خوزستان، مسیرهای تردد همیشگی هیئت‌های عزاداری عاشورای حسینی در اهواز مسدود است و مسیرهای جایگزین برای این روز تعیین و اعلام شده  که این کار برای جلوگیری از ازدحام و ترافیک در شرایط سخت کرونا انجام گرفته است.

همچنین بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، برنامه‌های عزاداری هیئت‌های مذهبی در روزهای تاسوعا و عاشورا، حداکثر ۲ ساعت در فضای باز مساجد، مقابل هیئت‌ها، تکایا و مساجد امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها