مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

پاسداشت روز «تجلیل از اسرا و مفقودین» ضرورت دارد

سردار «ملکی» بر پاسداشت روز «تجلیل از اسرا و مفقودین» تأکید کرد و گفت: اسرای ایرانی در بند اسارت رژیم بعثی عراق با پیروی از مکتب عاشورا و اسرای کربلا، آزادگی و شکوه و صلابت را به رخ دشمن کشیدند و پرچمدار عزت و اقتدار و بزرگی اسلام و انقلاب بودند.
کد خبر: ۴۷۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ - 20August 2021

پاسداشت روز «تجلیل از اسرا و مفقودین» ضرورت داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش و همچنین گرامیداشت روز «تجلیل از اسرا و مفقودین» و بیان اینکه روز تجلیل از «اسرا و مفقودین» روز تجلیل از مقام اسطوره‌های مقاومت تاریخ است بر پاداسشت این روز بزرگ تأکید کرد.

وی افزود: اسرای ایرانی در بند اسارت رژیم بعثی عراق با پیروی از مکتب عاشورا و اسرای کربلا، آزادگی و شکوه و صلابت را به رخ دشمن کشیدند و پرچمدار عزت و اقتدار و بزرگی اسلام و انقلاب بودند.

سردار ملکی با اشاره به نامگذاری یازدهم محرم به نام روز «تجلیل از اسرا و مفقودین» افزود: این مناسبت تاریخی که با حادثه تلخ کربلا و اسارت آل الله تناسب یافت یادآور شکوه انسان‌های مجاهد و آزاده‌ای است که در مکتب سرخ حسین (ع) درس آزادگی و استقامت آموختند و با صبر و بردباری، عظمت و پیروزی دیگری را در دل خصم زبون برای جمهوری اسلامی رقم زدند.

این مسئول با اشاره به اینکه اسرای ایرانی با اقتدا به اسرای کربلا و تحمل مصائب، مشکلات و رنج‌های فراوان، در اسارتگاه‌های دشمن نیز آزاده بودند و هیچگاه احساس ذلت و خواری نکردند، ادامه داد: غم اسارت و شکنجه‌های دشمن بعثی نه تنها خللی در عزم و اراده آهنین‌شان نیاورد بلکه بر ایمان و عقیده راسخ‌شان افزود و اسارتگاه را به دانشگاه آزادگی تبدیل کرد.

وی صبر، استقامت، پایمردی و وفاداری اسرای ایرانی را نماد پیروزی حق بر باطل عنوان کرد و گفت: اسرای ایرانی با قامتی استوار و تفکر انقلابی و حفظ اقتدار معنوی و درونی، بر عهد و پیمان‌شان با ولایت ماندند و مایه افتخار و سربلندی میهن شدند.

سردار ملکی افزود: اسرای ایرانی تربیت یافته مکتب امام عاشقان حضرت روح الله در اسارت نیز از تفکر و حرکت انقلابی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند و دشمن را خوار و ذلیل کردند و به عجز درآوردند.

وی با بیان اینکه اسرای ایرانی پیام آزادگی را به نسل‌های امروز و آینده منتقل کردند، افزود: آن‌ها مردانی از جنس غیرت و مردانگی و از تبار وفاداری و شجاعت بودند و نام‌شان برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه شد.

سردار ملکی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اسرای شهید، شمار آزادگان مازندرانی را دو هزار و ۳۶۰ آزاده اعلام کرد و با بیان اینکه دو هزار و ۲۰۸ آزاده سرافراز در قید حیات هستند، گفت: ۱۲۷ آزاده متوفی و ۲۵ آزاده نیز به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار