امام جمعه سرپل ذهاب:

دولت سیزدهم یک دولت جوان حزب‌الهی است/ رئیس جمهور افغانستان یک دولت فاسد را هدایت می‌کرد

حجت‌الاسلام «فاطمی‌نسب» گفت: دولت سیزدهم به تازگی کار خودرا آغاز کرده و یک دولت جوان حزب‌الهی است که مردم امید بسیاری به آن داشته و انتظار دارند که مشکلات کشور خصوصا مشکلات معیشتی و اقتصادی آنها را مرتفع نماید.
کد خبر: ۴۷۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴ - 20August 2021

دولت سیزدهم یک دولت جوان حزب الهی است/ رئیس جمهور افغانستان یک دولت فاسد را هدایت می کردبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «جواد فاطمی نسب» امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن تسلیت ایام اسارت آل الله و شهادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: پس از واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یارانش دشمن فکر می‌کرد که واقعه کربلا تمام شده است، اما حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) با رفتن به شهر‌های مختلف و ایراد خطبه در مجالس یزید وابن زیاد و تحقیر آن‌ها باعث حفظ اهداف قیام شدند.

وی بابیان اینکه اسارت آل الله پرده تزویر و ریاکاری را از چهره بنی امیه کنار زد افزود: امام سجاد (ع) در مدت ۳۵ سال امامت خود با کادر سازی و تربیت اصحاب خود باعث احیای تشیع گردید.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در ادامه به روز جهانی مسجد اشاره کرد وگفت: امیر المومنین (ع) جلوس در مسجد را از سکونت در بهشت برای خود بهتر می‌داند، چون اقامت در بهشت را موجب خشنودی خود و نشستن در مسجد را باعث رضا و خشنودی خداوند می‌دانند.

فاطمی نسب ادامه داد: برخی از مساجد شهرستان که در زلزله تخریب شده بودند هنوز بازسازی کامل آن انجام نشده است که نیازمند توجه ویژه مسئولین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز بزرگداشت این سینا و روز پزشک اشاره کرد و بیان داشت: جامعه پزشکی کشور در دوسال گذشته باتوجه به اپیدمی کرونا زحمات زیادی را در کنار سایر کادر درمان و بهداشت متحمل شدند که شایسته تقدیر است.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: پزشکان در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند ودراین راه شهدای گرانقدری را تقدیم نمودند و لازم است که مسائل آن‌ها برطرف شود و قدردان زحمات این قشر زحمتکش بود.

فاطمی نسب هفته دولت را از دیگر مناسبت‌های پیش رو عنوان کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: دولت سیزدهم به تازگی کار خودرا آغاز کرده و یک دولت جوان حزب الهی است که مردم امید بسیاری به آن داشته و انتظار دارند که مشکلات کشور خصوصا مشکلات معیشتی و اقتصادی آن‌ها را مرتفع نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات افغانستان اشاره کرد و اذعان داشت: حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان بیش از ۲۵۰ هزار کشته و ۲تریلیون دلار خرج برای افغانستان در پی داشت.

خطیب جمعه شهرستان سرپل ذهاب افزود: آمریکا برای آموزش نظامیان افغانستان مبلغ ۸۵ میلیارد دلار هزینه کرد، ولی ارتش این کشور نتوانست حتی برای چند هفته در برابر سازمانی بنام طالبان مقاومت کند.

فاطمی نسب با اشاره به اینکه امروز برخی سوال می‌کنند چرا ایران به کمک عراق و سوریه می‌رود، ولی به کمک افغانستان نرفت اذعان داشت: دولت‌های عراق و سوریه بصورت رسمی از ایران تقاضای کمک مستشاری کردند که با قوانین بین المللی سازگاری دارد.

وی ادامه داد: اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان که یک دولت فاسد را هدایت می‌کرد فقط دل به آمریکا بسته بود و از کشور‌های همسایه کمکی در خواست نکرده بود.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب اذعان کرد: ماهیت طالبان همان ماهیت با تفکرات تند و متحجرانه مذهبی و بازاویه با ایران است، اما با تجربه ۲۰ ساله خود می‌داند که نمی‌تواند با خشونت داعش پیش رود و باید مرز‌های همسایگان را به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار