به همت هیئت بیت‌الشهدا؛

محفل گرامیداشت یاد و خاطره شهید «محمد شیخ‌شعاعی» در قم برپا شد

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره روحانی شهید «محمد شیخ‌شعاعی» در ششمین سالگرد تشییع پیکر آن شهید عزیز، امروز به همت بیت‌الشهدا (ع) در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵ - 20August 2021

محفل گرامیداشت یاد و خاطره شهید حجت الاسلام «محمد شیخ شعاعی» در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم گرامیداشت ایام سالروز شناسایی، رجعت، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر روحانی شهید «محمد شیخ شعاعی» امروز در قالب دهمین جلسه از محفل «روایت ناتمام» در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

در این آیین که با رعایت الزامات بهداشتی و پس از قرائت دعای ندبه و سوگواری یازدهمین روز محرم توسط حاج رضا ایزدی در جوار مزار شهدا برگزار شد، «حسین شعاعی» فرزند روحانی شهید حجت الاسلام «محمد شیخ شعاعی» به بیانی خاطراتی از رویداد‌های پس از شناسایی و تشییع پیکر پدر بزرگوارش و خوابی که منجر به خاکسپاری این شهید عزیز در گلزار شهدای کرمان شد، پرداخت.

وی همچنین صوت سخنرانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مورد شهید شیخ شعاعی و توصیفات زیبای سردار دل‌ها از آن روحانی شهید را پخش کرد.

در ادامه، حبیب الله معصوم، از آزادگان دفاع مقدس لشکر ۱۷ در عملیات عاشورای دو، شوق وصف ناپذیر اسیران دربند رژیم بعث را برای برپایی محفل عزاداری سیدالشهدا (ع) علیرغم شکنجه‌هایی که می‌شدند، روایت کرد.

همچنین «مجتبی سیاری»، مسئول سازمان پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و میزبان مراسم، نکاتی را در مورد اهمیت ذکر نام و خاطره شهدا و بخصوص مقام شهید «عین الله مصطفایی» از شهدای تازه تفحص شده مدافع حرم بیان کرد.

«حسن زارعی» راوی دفاع مقدس و برادر شهید «حسین زارعی» نیز در این محفل عاشورایی گوشه‌ای از حماسه شهدا را روایت کرد.

شهید حجت الاسلام محمد شیخ شعاعی فرزند علی، متولد ۱۶ دیماه سال ۱۳۴۴، در تاریخ پنجم دی ماه سال ۶۵ در قالب گردان ۴۱۵ ویژه تبلیغات از سوی سپاه کربلای کرمان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شد و در مرحله اول عملیات کربلای چهار در ام الرصاص، نامش در زمره روحانیون و غواصان شهید دوران دفاع مقدس ثبت شد.

با ورود پیکر‌های مطهر ۲۷۵ شهید به کشور در خرداد ماه ۱۳۹۴، مراحل انجام آزمایش دی ان‌ای و تطبیق با پیکر مطهر شهدا، به خانواده معظم شهید اطلاع‌رسانی و پس از تایید نتیجه آزمایش و تطبیق با مشخصات و مدارک به‌دست آمده از سوی کمیته جستجوی مفقودین، پیکر مطهر شهید حجت‌الاسلام شیخ شعاعی پس از ۲۹ سال گمنامی به عنوان تنها روحانی از گروه غواصان شهید عملیات کربلای چهار، احراز هویت شد.

پیکر شهید شیخ شعاعی روز جمعه ۱۶ مرداد سال ۱۳۹۴ پس از تشییع باشکوه در قم، جهت خاکسپاری به زادگاهش شهر کرمان منتقل شد.

به دلیل تحصیلات حوزوی شهید شیخ شعاعی در قم، همسر بزرگوار و سه فرزند برومند این شهید عزیز نیز به قم مهاجرات کردند و در حال حاضر بیش از ۳۰ سال است که در قم ساکن هستند.

در دهمین محفل روایت ناتمام، حجت الاسلام «محمد نارویی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه یک قم و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار