امام جمعه بهمن:

دولت سیزدهم باید وزرای جهادی داشته باشد

حجت‌الاسلام «علیزاده» گفت: وزرا، معاونان و مشاوران در دولت سیزدهم باید متناسب با ویژگی‌های در تراز انقلاب اسلامی و شرایط گام دوم بوده و شاخص‌های مومن، جوان، با نشاط و کار بلد بودن را که رهبر معظم انقلاب به آن تأکید کردند، داشته باشند.
کد خبر: ۴۷۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸ - 20August 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت الاسلام «رضا علیزاده» امام جمعه بهمن در خطبه‌های امروز نماز جمعه اظهار داشت: همه کابینه دولت سیزدهم باید متناسب با شاخص‌ها، معیار‌ها و ویژگی‌های در تراز انقلاب اسلامی و شرایط گام دوم باشد. البته رئیس جمهور جدید میراث دار دولتی فرسوده و کم کار بوده است که یک فرصت هشت ساله در کادرسازی و نیرو سازی را سوزانده؛ لکن انتظارمان این است که شاخص‌های مورد نظر رهبری را در انتخاب ایشان ببینیم.

خطیب جمعه بخش بهمن تصریح کرد: خوشبختانه در فهرست اعلامی از سوی رئیس جمهور دو ویژگی بشارت آفرین به چشم می‌خورد که یکی جوان ترشدن سن اعضای کابینه (حدود ۱۰ سال) و دیگری سابقه انقلابی، جهادی و روحیه مردمی در اکثر قریب به اتفاق آن‌ها است.
 
حجت الاسلام علیزاده به ادامه روند تحول در قوه قضائیه نیز اشاره کرد و گفت: رئیس قوه قضائیه با سرعت بیشتر روند کاهش فاصله بین مردم و مسئولان را ادامه داده و حتی می‌توان گفت در این راه تحول نو را پدید آورده است که گفتگو با محکومان تکفیری و امنیتی، نمونه آن است.
 
علیزاده تصریح کرد: تداوم این تحول موجب افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضا شده، بسیاری از توطئه‌های سیاسی و روانی و تبلیغاتی دشمن و امپراطوری رسانه‌ای مبنی بر نقض حقوق بشر در ایران را خنثی کرده و حضور و نظارت میدانی در دادسرا‌ها و زندان‌ها و گفتگوی چهره به چهره با مردم نیز منجر به درک عمیق‌تر مشکلات مردم خواهد شد.
 
وی پیرامون انجام واکسیناسیون علیه کرونا در ایران، ابراز کرد: اهل نظر می‌دانند که واکسن کرونا در حال حاضر یک کالای تجاری نیست؛ بلکه یک کالای راهبردی و استراتژیک است که در اختیار دولت قرار دارد. تهیه و توزیع واکسن هم اکنون بین کشور‌های تولید کننده مانند آمریکا، انگلیس، روسیه،  چین و هند تبدیل به یک جنگ تمام عیار اقتصادی و سیاسی شده است.
 
امام جمعه بخش بهمن ادامه داد: علت اصلی حرکت به سمت تولید واکسن ایرانی، راهبرد خنثی سازی تحریم بوده است. همه شواهد بر آن است که از زمان اعلام شرکت برکت مبنی بر وارد شدن ایران در عرصه تولید انبوه واکسن، کشور‌های دیگر وارد مسابقه فروش واکسن شدند.
 
علیزاده خاطرنشان کرد: در کنار تهیه واکسن ایرانی باید توجه ویژه‌ای هم به طب اسلامی شود که می‌تواند به راحتی بیماری کرونا را درمان کند که متأسفانه گاهی باند مافیای فروش دارو نمی‌گذارد این اتفاق بیفتد.
 
وی اشاره‌ای نیز به وقایع افغانستان و ابهامات و پرسش‌های آن داشت و گفت: چرا ایران برای کمک به عراق و سوریه مشتاق، ولی به کمک افغانستان نمی‌رود؟ مگر این مردم مظلوم نیستند؟ در پاسخ باید گفت، اولاً دولت عراق و سوریه رسماً و علناً از ایران تقاضای کمک مستشاری کردند که با قواعد بین المللی نیز سازگاری دارد، دوماً اشرف غنی که دولت کاملاً جعلی و فاسد را مدیریت می‌کرد این سال‌ها تمام امیدش به آمریکا بود که پشت او بایستد.
 
علیزاده ادامه داد: سومین دلیل این است که ماهیت طالبان همان ماهیت است؛ اما با تفکرات تند و متحجرانه مذهبی و با زاویه با ایران. طالبان اگر بخواهد دولتی تشکیل بدهد باید مرز‌های همسایه‌ها را به رسمیت بشناسد، امنیت را در کشورش برقرار کند و دولتی متشکل از همه اقوام تشکیل دهد وگرنه سرنوشتی مثل داعش خواهد داشت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار