مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری دهمین دوره «جایزه ادبی یوسف» در استان البرز

سردار «اسلامی» از برگزاری دهمین دوره رویداد فرهنگی «جایزه ادبی یوسف» با موضوع داستان‌های کوتاه دفاع مقدس در استان البرز خبر داد و گفت: این جشنواره در ۲ بخش بزرگسال و نوجوان و بخش ویژه داستان شهیدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۷۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ - 21August 2021

دهمین دوره جایزه ادبی یوسف در البرز برگزار می‌شودسردار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج از برگزاری دهمین دوره رویداد فرهنگی «جایزه ادبی یوسف» با موضوع داستان‌های کوتاه دفاع مقدس در این استان خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره در ۲ بخش بزرگسال و نوجوان با موضوعات دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت (ع)، مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر و حماسه فتح خرمشهر، مقاومت بین‌الملل و بیداری اسلامی و بخش ویژه داستان شهیدان برگزار می‌شود.

وی افزود: آثار ارسالی بایستی در بخش دفاع مقدس، در حوزه شهدا، شهدای هسته‌ای و ترور، مقاومت و نگاه عاشورایی در دفاع مقدس، در بخش دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) در حوزه مدافعان حرم و ولایت مداری و در بخش مقاومت بین‌الملل و بیداری اسلامی در حوزه فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، بحرین و عراق باشد. همچنین در بخش ویژه نیز، موضوع اصلی داستان ارسالی باید مقطعی برجسته از زندگی یکی از شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم، وطن و سلامت استان البرز باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با تأکید بر اینکه پایبندی به واقعیت در این آثار شرط اصلی است، عنوان کرد: نویسندگان با تحقیق و مطالعه در خصوص زندگی شهدا و یا انتخاب مقطعی برجسته از زندگی آن‌ها، با بهره‌گیری از عناصر داستانی همچون عمل داستانی، توصیف، صحنه‌پردازی و دیالوگ نسبت به نگارش داستان و نه زندگی‌نامه یا خاطره اقدام کنند.

سردار اسلامی اعلام کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا ۳۰ مهر سال جاری به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز تحویل دهند و یا آن‌ها را به پست الکترونیکی hanzale۹۱@yahoo.com و یا شماره ۰۹۰۲۵۱۴۷۶۴۲ در پیام‌رسان‌های ایتا، سروش، گپ، واتس‌آپ و آی‌گپ ارسال کنند.

وی در خصوص ضوابط این جشنواره بیان داشت: تعداد صفحه‌های اثر از ۱۵ صفحه و حدود چهار هزار کلمه تجاوز نکند و داستان‌های ارسالی نباید قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر شده باشند. همچنین آثار به‌صورت تایپی و در ۲ نسخه ارسال شوند و محدودیتی از نظر کمی برای ارسال آثار وجود ندارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان این‌که داستان‌های منتخب ویرایش شده و در مجموعه‌ای چاپ خواهد شد، ادامه داد: نام و نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، نشانی محل سکونت، آدرس پست الکترونیکی، شماره تماس و عکس پرسنلی حتماً باید در انتهای داستان درج شده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار