در نشریه خط حزب‌الله مطرح شد؛

مبارزه امام سجاد (ع) با منشأ تمام مفاسد از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی

خط حزب‌الله در شماره جدید خود به انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تبیین اقدامات امام سجاد (ع) برای اصلاح جامعه اسلامی پرداخته است.
کد خبر: ۴۷۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵ - 22August 2021

آموزندگی «صحیفه سجادیه» در قالب دعا/ اخلاق خراب، منشأ تمام مفاسدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شماره ۳۰۲ نشریه خط حزب‌الله روز جمعه (۲۹ مرداد) با عنوان «سلاح مؤمن در سختی‌ها» منتشر شد.

این هفته‌نامه که به صاحب‌امتیازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هر هفته روز‌های جمعه منتشر می‌شود، به انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با مسائل اساسی داخل کشور و یا دنیای اسلام می‌پردازد.

از آنجا که در آستانه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم توسط مجلس شورای اسلامی هستیم، خط حزب‌الله به انتشار بیاناتی از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد مدیران شایسته و ارائه برخی راهکار‌ها در مورد بهبود فعالیتشان پرداخته است.

همچنین از آنجا که در آستانه شهادت امام سجاد (ع) هستیم، خط حزب‌الله به انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مورد پرداخته است. همچنین به این علت که امام سجاد (ع) به شیوه دعا اقدام به آگاهی‌بخشی جامعه اسلامی می‌کردند، خط حزب‌الله در سخن هفتگی خود به بررسی نقش «دعا» در کنار «تلاش» پرداخته است.

خط حزب‌الله این شماره خود را به روح مطهر شهید مدافع حرم «مصطفی صدرزاده» تقدیم کرده است. شهید صدرزاده با نام جهادی «سید ابراهیم» ظهر تاسوعای سال ۱۳۹۴ در حومه حلب به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای بهشت رضوان شهریار قرار دارد.

سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تبیین اقدامات امام سجاد (ع) برای اصلاح جامعه اسلامی به شرح زیر است:

«امام سجاد (ع) کمر به تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه بستند برای آنکه طبق تحلیل ایشان بخش مهمی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا منجر شد، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید، ابن زیاد، عمر سعد و دیگران نمی‌توانستند آن فاجعه را خلق کنند.

اگر مردم آنطور پست نشده بودند، آنطور به خاک نچسبیده بودند، آنطور از آرمان‌ها فاصله نگرفته بودند و رذایل بر آن‌ها غالب نشده بود، امکان نداشت که حکومت‌ها هرچند هم فاسد، بی‌دین یا جائر باشند بتوانند مردم را وادار به ایجاد آن فاجعه عظیم کشتن پسر حضرت زهرا (س) کنند. این مگر شوخی است؟ وقتی اخلاق یک ملت خراب شد، منشأ همه مفاسد خواهد شد.

این امر را امام سجاد (ع) در چهره جامعه اسلامی جستجو کردند و تصمیم گرفتند جامعه را از این زشتی پاک کنند و اخلاق را نیکو کنند. به همین خاطر دعای «مکارم‌الاخلاق» و یا «صحیفه سجادیه» با آنکه مجموعه ادعیه هستند، اما هر کدام درس هستند.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار