جانشین فرمانده سپاه استان قم:

تحقق «محله اسلامی» با تمرکز بر مساجد از اولویت‌های سپاه است

سردار «موحد» در تشریح رویکرد جدید سپاه و بسیج استان قم پیرامون مساجد گفت: تحقق محله اسلامی با محوریت محله و تمرکز بر مساجد از مهمترین اولویت‌های سپاه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۷۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲ - 21August 2021

تحقق محله اسلامی با تمرکز بر مساجد از اولویت‌های سپاه استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، سردار «محمدرضا موحد» جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابی‌طالب (ع) در دیدار با حضرات آیات حسینی بوشهری و اعرافی که به مناسبت روز جهانی مساجد صورت گرفت، با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: ۳۰ مرداد که مصادف با ۲۱ اوت ۱۹۶۹ در واقع روزی است که توسط اسرائیل جنایتکار قسمت مسقف مسجدالاقصی به آتش کشانده شد و به‌عنوان روز مسجد نامگذاری شده است.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، روز مسجد یک روز انقلابی است که به درخواست و مطالبه جمهوری اسلامی در سازمان کنفرانس اسلامی تصویب شد و این روز، روز مقابله با رژیم صهیونیستی است.

جانشین فرمانده سپاه استان قم ادامه داد: مسجد قلب تپنده پیکره اسلام و جایگاه پیوند آسمان و زمین است که انسان به‌عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل پیدا کند و نخستین اقدام پیامبر (ص) موقعی که در مدینه حکومت تشکیل دادند، تأسیس مسجد بود.

وی همچنین آثار و برکات مسجد در دوران هشت سال دفاع مقدس را یادآور شد و با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص نوزدهمین اجلاس سراسری نماز در سال ۱۳۸۹ در رابطه با ویژگی‌های مسجد تراز اسلامی خاطرنشان کرد: این مسیر تراز اسلامی الزاماتی باید داشته باشد؛ همچون حضور روحانی شایسته، تبلیغ مساجد و مدرس و منبر موعظه، جذب و مشتاق کردن دل‌های جوانان پرنشاط و آینده‌پو و لبریز از محیط مسجد، همکاری و پیوند شایسته مراکز آموزشی و مسجد محل، ارتباط برقرار کردن با اقشار مختلف و مستحکم کردن این ارتباط و... می‌شود.

موحد همچنین افرود: برای رسیدن به جامعه اسلامی نیاز به محله اسلامی داریم و محله اسلامی جز با مساجد تراز اسلامی که در محل فعالیت می‌کنند، ممکن نیست.

جانشین فرمانده سپاه استان قم با تأکید بر اینکه تحقق محله اسلامی با محوریت محله و تمرکز بر مساجد از مهم‌ترین اولویت‌های سپاه در این حوزه است، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸، ۱۵ محله آسیب‌پذیر داشتیم و با شروع کرونا تعداد محله‌ها به ۵۲ محله رسید و امروزه نیز با توجه به توان مدیران محله و تأثیر مثبت در اجرای برنامه‌ها، ۱۱۵ محله شامل، ۹۵ محله در قم و ۲۰ محله در پردیسان تشکیل شده است.

در این دیدار‌ها حجت الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) قم، جعفری مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه قم، لطفی نیاسر مدیرکل صدا و سیمای استان، اسکندری مدیر اوقاف و خامه‌یار رئیس ستاد اقامه نماز نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار