به گزارش دفاعپرس از ساری، حجتالاسلام «ناصر شکریان امیری» مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد اظهار داشت: تمامی تربیتیافتگان مکتب سرخ عاشورا از همین مساجد پرورش یافتند و مساجد قرارگاه مرکزی عملیاتهای فرهنگی در کشور است.
وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام و یاران باوفایش و اسارت اهل بیت (ع) آل الله و با تاکید بر اهمیت فعالیتهای فرهنگی در مساجد، اظهار داشت: مساجد امروز به عنوان مهمترین و اثرگذارترین قرارگاه طرح تحول اجتماعی در جوامع اسلامی است و بیشترین تربیتیافتگان مکتب خونین حضرت سیدالشهدا (ع) از همین مساجد پرورش یافته اند.
حجت الاسلام شکریان امیری در ادامه با اشاره به کارکردهای دینی و فرهنگی و حتی اجتماعی مساجد در تاریخ اسلام و عصر حاضر افزود: ما در دوران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس و بسیاری از بحرانهای اجتماعی، اثرگذاری این مرکز و قرارگاه فرهنگی (مسجد) را به خوبی درک کردهایم و این نشان از اهمیت بالای آن در جوامع اسلامی و حتی در تاریخ اسلام است.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به فرارسیدن روز مسجد و اهمیت آن در ترویج و تبلیغ فرهنگ عاشورا تصریح کرد: در دوران حکومت پهلوی و نظام شاهنشاهی تلاش کردند که به این مراکز ترویج حوزه دین و مسائل فرهنگ دینی لطمه بزنند، اما همواره این تلاشها با شکست مواجه شده است و تا به امروز حتی در شرایط بحرانی شیوع این ویروس منحوس (کووید ۱۹) این مساجد هستند که توانسته اند به کمک و یاری ملت مسلمان بشتابند و در رعایت دقیق این موازین بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است مسجدیها و فعالان حوزه دین بسیار موفقتر و مصممتر رفتار کردهاند و این شیوهنامهها را به درستی و دقیق رعایت میکنند.
حجت الاسلام شکریان امیری در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از هیأتهای مذهبی و فعالان حوزه دین و مسجدیها در برگزاری مراسمهای آیینی ویژه محرم ۱۴۴۳ هجری قمری خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبری معظم انقلاب تدوین و ابلاغ شده است در حوزه سبک زندگی اسلامی بسیار به آن اهمیت داده شده است و این مسیر تنها در گرو اهمیت دادن به حوزه مساجد و فعالیتهای فرهنگی و دینی در این مرکز بسیار اثرگذار بستگی دارد و باید مساجد را قرارگاه مهم فعالیتهای تبلیغی و ترویجی دانست و برای آن برنامه ریزی داشت.
انتهای پیام/