استاد حوزه و دانشگاه:

اربعین حسینی دعوت جهانی برای تشکیل حکومت مهدوی است

حجت‌الاسلام «پناهیان» گفت: اربعین حسینی تمرین زندگی بعد از دوران ظهور حضرت ولی عصر (عج) و دعوت جهانی برای تشکیل حکومت مهدوی است.
کد خبر: ۴۷۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳ - 21August 2021

اربعین حسینی دعوت جهانی برای تشکیل حکومت مهدوی استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «علیرضا پناهیان» استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در جلسه ویدئوکنفرانسی با اعضای شورای راهبردی ستاد مردمی اربعین حسینی راهیان کربلا اظهار داشت: اربعین تجلی‌گاه امت امام حسین (ع) است و هر کس به تقویت اربعین کمک کند، به جریان‌سازی و شبکه‌سازی عزاداری‌های حسینی در سراسر جهان کمک کرده است.

وی افزود: ما در اربعین توانستیم نهضت امام حسین (ع) را جهانی کنیم و عزت حسینی گفتمانی جهانی پیدا کرد؛ زیرا بسیاری از مردم جهان تا قبل از اربعین شناختی از قیام عاشورایی سیدالشهدا (ع) نداشتند.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: خدمت در مراسم جهانی اربعین تکمیل‌کننده همه تلاش‌ها و قیام‌های تأسی گرفته از ماجرای کربلا و عاشوراست و در امتداد کار بزرگ شهدای مدافع حرم محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: این لطف سیدالشهدا (ع) است که خادمان در مسیر نورانی اربعین را در زمره یاران و نزدیکان آن حضرت محسوب می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اهل بیت (ع) شکوه پیاده‌روی بزرگ اربعین را در این عصر پیش‌بینی کرده بودند و این آثار با عظمت اربعین بدون توجه و لطف اهل بیت (ع) ممکن نبود.

حجت الاسلام پناهیان گفت: تقاضا‌های زیاد مردمی برای حضور در مراسم اربعین نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه این مراسم نزد همه عزاداران حسینی هست.

وی ادامه داد: اربعین امنیت‌آفرین و قدرت‌آفرین برای امت اسلامی است و هیچ اقدام امنیتی و نظامی و هزاران قلم از تجهیزات نمی‌توانند به مانند مراسم جهانی اربعین حسینی بازخورد امنیت‌آفرین برای امت اسلامی داشته باشد.

حجت الاسلام پناهیان افزود: دشمنان اسلام، داعش را برای مسلط شدن تربیت کردند، اما اربعین سربازانی در قالب مدافع حرم ساخت که طومار داعش را در هم پیچید.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اربعین حسینی تمرین زندگی بعد از دوران ظهور حضرت ولی عصر (عج) و دعوت جهانی برای تشکیل حکومت مهدوی است.

وی گفت: طرح مواسات نشئه‌ای از چشمه‌های اربعین بود و امروز بدون شک باید برای حل مشکلات، باید اداره کشور اربعینی شود و مؤلفه‌های اربعینی شاخص‌های مدیرت در کشور قرار گیرد.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: در شیوه مدیریت اربعینی رانت‌خواری و فساد جایی ندارد؛ زیرا همه چیز فداکارانه است.

وی افزود: غرب جرأت نمایش همه زوایای اربعین برای غربی‌ها را ندارد؛ زیرا به اعتراف خودشان تمدن غرب فرو خواهد پاشید؛ چرا که نگاه غربی منفعت‌طلبانه، و نگاه اربعینی فداکارانه است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اثر وضعی اربعین در سال گذشته، راه افتادن خودجوش پیاده‌روی اربعینی به‌صورت خانوادگی در سراسر شهر‌ها و روستا‌های کشور است.

وی افزود: دارالمومنین بابل از شهر‌های موفق در حماسه اربعین است و شما عزیزان در موکب فاطمةالزهرا این افتخار را برای خودتان حفظ و جلوداری خود را تقویت کنید؛ زیرا باید از دریچه اربعین در میعادگاه شیعه در کربلای معلی فرج حضرت ولی عصر (عج) را مقدمه‌سازی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها