معرفی کتاب؛

«امیرالشهدای لشکر 41 ثارالله»

کتاب «امیرالشهدای لشکر 41 ثارالله» زندگی‌نامه و خاطرات شهید میرقاسم میرحسینی که به قلم «علی عبد» به نگارش درآمده است.
کد خبر: ۴۷۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۲ - 24August 2021

«امیرالشهدای لشکر 41 ثارالله»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، «امیرالشهدای لشکر 41 ثارالله» عنوان کتابی است که «علی عبد» زندگی‌نامه و خاطرات شهید میرقاسم میرحسینی را در آن به نگارش درآورده و توسط «محمدامیر مشهدی» و « فاطمه خانی قروت خوار» ویراستاری شده است.

این کتاب 284 صفحه‌ای را انتشارات «دانشگاه سیستان و بلوچستان» در سال 1396 چاپ و منتشر کرده است.

برشی از متن کتاب

یکی از همرزمان شهید چنین می گوید: «در عملیات فاو همراه شهید میرحسینی بودم. با موتور به رزمندگان سر می زدیم. در کنار تعدادی از آنان بودیم که ناگهان چشم مان به یک عراقی افتاد که چند روز در لابه لای درختان مخفی شده بود. شهید میرحسینی تا او را دید متاثر شد و دستور داد به او آب و غذا بدهند و به او آزاری نرسانند».

می‌گوید: «صبح روز بعد از عملیات هنوز یک گردان وارد عمل نشده بود، زیرا می گفتند قایق‌ها در گل می‌نشینند. شهید از این وضعیت به شدت ناراحت بود و با اصرار و تحكم ایشان گردان وارد عمل شد و خود ایشان هدایت گردان را در داشت و دو عدد نارنجک با خودش حمل می‌کرد. تا صبح هم به این طرف و آن طرف میرفت و سرکشی می‌کرد.

همیشه پشت بی‌سیم به نیروها روحیه می‌داد. یادم می‌آید از پشت بی‌سیم می‌گفت به ازای هر یکصد اسیر یک نفر نیرو به عقب بیاید. یعنی چون می دانست منافقین در پست‌های شنود برای عراق کار می‌کنند، این جملات را به گونه‌ای می‌گفت تا روحیه آنها را تضعیف کند».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار