رئیس شورای عالی سیاسی یمن:

۸۵ درصد از عواید نفت یمن توسط ائتلاف سعودی به غارت می‌رود

مهدی المشاط گفت: اقدام ائتلاف سعودی در غارت بیش از ۸۵ درصد از عواید نفت و گاز یمن، معیشت مردم در مناطق اشغالی در جنوب این کشور را سخت کرده است.
کد خبر: ۴۷۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴ - 23August 2021

۸۵ درصد از عواید نفت یمن توسط ائتلاف سعودی به غارت می‌رودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن با «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. دو طرف در این دیدار به بررسی آخرین تحولات یمن پرداختند.

المشاط در این دیدار تصریح کرد: سران مزدور ائتلاف سعودی بیش از ۸۵ درصد از عوائد نفت و گاز یمن را به غارت می‌برند، در حالی که مردم استان‌های اشغالی جنوب یمن با سختی‌های روز افزون دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین عنوان کرد: کشور‌های متجاوز و در رأس آن آمریکا از طریق تشدید تحریم‌ها علیه یمن و توقیف کشتی‌های نفتی، مواد غذایی و دارویی و نیز جنگ اقتصادی، به دنبال افزایش رنج یمنی‌ها هستند.

پیشتر، شرکت نفت یمن بیانیه‌ای را در خصوص جنگ اقتصادی عربستان سعودی و ائتلاف تحت امر آن علیه این کشور صادر کرده بود.

شرکت نفت یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه جنگ اقتصادی علیه این کشور همچنان چهار کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرده است. این شرکت در بیانیه خود آورده است: ائتلاف سعودی در توقیف کشتی‌های نفتی حامل بیش از ۶۰ هزار لیتر بنزین و گازوئیل اصرار دارد و بیش از ۸ ماه است که این روند ادامه دارد.

شرکت نفت یمن در ادامه بیانیه خود نیز تأکید کرد: ائتلاف سعودی در راستای گسترش بحران اقتصادی و معیشت یمنی‌ها از طریق تشدید محاصره و ممانعت از رسیدن کشتی‌های حامل سوخت به بندر الحدیده، حرکت می‌کند.

از سوی دیگر «عمار الاضرعی» مدیر اجرایی شرکت نفت یمن از غارت نفت خام یمن از سوی ائتلاف سعودی خبر داد. وی گفت: سعودی‌ها در حال حاضر مشغول غارت نفت یمن هستند. آن‌ها نفت و گاز یمن را به دیگران می‌فروشند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار