فرمانده سپاه قدس گیلان:

کار «مدافعان سلامت» سنگین، حساس، خطیر و حیاتی است

سردار «عبدالله‌پور» در پیامی اعلام کرد: امروز که جهان و به تبع آن کشور عزیزمان ایران تحت تاثیر ویروس مرموز و خطرناکی به نام کرونا قرار گرفته، کار مدافعان عرصه سلامت بس سنگین، حساس، خطیر و حیاتی است.
کد خبر: ۴۷۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ - 23August 2021

کار مدافعان عرصه سلامت سنگین، حساس، خطیر و حیاتی است

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، سردار «محمد عبدالله‌پور» فرمانده سپاه قدس گیلان، امروز (دوشنبه) با صدور پیامی فرارسیدن یکم شهریور مصادف با زادروز دانشمند ابوعلی سینا و روز پزشک را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یا من اسمه دوا و ذکره شفاء

تاریخ پر فراز و نشیب  ایران اسلامی از وجود مفاخر، دانشمندان و اندیشمندان بزرگ علمی و فرهنگی مالامال بوده و مردان نامی این سرزمین همواره در جهان شهره خاص و عام بوده‌اند و در این میان شیخ‌الرئیس «ابوعلی سینا» نابغه بزرگ مشرق زمین از آن جمله انسان‌های حکیم، طبیب، فیلسوف و اندیشمند بود که طبابتش در میان سایر اطبا نظیر نداشت تا جایی که یافته‌ها و دانسته‌های علمی این دانشمند نستوه، امروزه چراغ راه بسیاری از اطبا و پزشکان است.

اول شهریور که زادروز این حکیم حاذق و تواناست به‌عنوان «روز پزشک» نامگذاری شده است و این فرصتی برای یاد کردن از سپیدجامگانی است که با مجاهدت و ایثارشان، جانی تازه به جامعه می‌بخشند و نهال امید را دوباره در دل آدمی زنده می‌کنند.

امروز که جهان و به تبع آن کشور عزیزمان ایران تحت تاثیر ویروس مرموز و خطرناکی به نام کرونا قرار گرفته، کار مدافعان عرصه سلامت بس سنگین، حساس، خطیر و حیاتی است؛ سربازانی که امروز در خط مقدم مبارزه با کرونا جان خود را  در کف دست گذاشته و برای حفظ جان و سلامت مردم و جامعه خود را به خطر می‌اندازند و چه بسا بسیاری از این عزیزان در این راه شهید می‌شوند.

بنابراین، امسال روز پزشک را در حالی گرامی می‌داریم که از ابتدای همه‌گیری و شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون، جامعه پزشکی و کادر درمان کشور همگام با تمامی خانواده مدافعان سلامت کشور، پای کار در سنگر سلامت بوده و با آمادگی حداکثری در مقابله با این پدیده شوم، کوشش گسترده‌ای را در تسری بهداشت و درمان برای آحاد جامعه به‌کار بسته‌اند تا همچون همیشه پیام‌آور سلامتی در اقصی‌نقاط ایران اسلامی به‌ویژه گیلان عزیز باشند.

اینجانب ضمن تسلیت فرارسیدن ماه حزن و اندوه  محرم و ایام سوگواری شهادت جانگداز سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، یاد و خاطره شهدای عرصه سلامت و به‌ویژه اولین شهیده عرصه سلامت کشور در گیلان را گرامی می‌دارم و روز پزشک را به همه پزشکان، پیراپزشکان، دانشجویان پزشکی و پرستاران، کارکنان بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و به‌طور کلی مدافعان عرصه سلامت و کادر درمان در استان تبریک عرض نموده و سربلندی، سرافرازی و بهروزی روزافزون همه این عزیزان را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها