رئیس حزب «توحید عربی» لبنان:

هیچ‌کس قادر نیست حزب الله را از صحنه سیاسی لبنان کنار بزند

رئیس حزب «توحید عربی» لبنان با اشاره به فشار‌های آمریکا برای حذف حزب الله از ساختار دولت این کشور، گفت: هیچ‌کس قادر نیست حزب الله را از صحنه سیاسی لبنان کنار بزند.
کد خبر: ۴۷۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰ - 23August 2021

هیچ‌کس قادر نیست حزب الله را از صحنه سیاسی لبنان کنار بزندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از العهد، «وئام وهاب» رئیس حزب «توحید عربی» لبنان سخنانی را در خصوص فرایند تشکیل کابینه جدید این کشور مطرح کرد. وی گفت: برآورد ما این است که نجیب میقاتی تصمیم جدی برای تشکیل کابینه دارد و به دنبال ماجراجویی نیست.

رئیس حزب توحید عربی در ادامه گفت: برخی کارشکنی‌ها در مسیر تشکیل کابینه جدید وجود دارد. درحال حاضر، ایالات متحده آمریکا فشار‌های زیادی را به مقامات لبنانی وارد می‌آورد.

این شخصیت لبنانی همچنین اظهار داشت: مقامات ایالات متحده آمریکا تلاش می‌کنند با اعمال فشار بر لبنان، حزب الله را از صحنه سیاسی این کشور کنار بزنند و مانع از حضور آن در ساختار دولت آتی شوند.

وئام وهاب همچنین تصریح کرد: علیرغم تمامی تلاش‌هایی که آمریکایی‌ها در این عرصه انجام می‌دهند، اما باید گفت که نه نخست وزیر مکلف و نه هیچکس دیگری قادر به حذف حزب الله از ساختار دولت لبنان نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کنونی لبنان، گفت: وضعیت اقتصادی لبنان اصلاً خوب نیست، اما ما قادر به عبور از شرایط فعلی هستیم. برون رفت از وضعیت کنونی مستلزم وجود یک طرح نجات ملی است.

وهاب در ادامه سخنان خود افزود: زمانی که پیشنهاد همکاری چین برای حل و فصل مشکل برق لبنان را با میشل عون مطرح کردم، او پاسخ داد که اگر چنین کاری را انجام دهیم با واکنش تند آمریکایی‌ها مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها