جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

زنجان، برای برگزاری کنگره شهدا مهیا شده است

سرهنگ «طهماسبی» گفت: زنجان برای برگزاری کنگره شهدا مهیا شده و برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه این رویداد مهم فرهنگی در حال انجام است.
کد خبر: ۴۷۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ - 23August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، سرهنگ «ابوالفضل طهماسبی» ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زنجان خود را برای برگزاری کنگره شهدا مهیا می‌کند. ایجاد کمیته‌های کنگره و تقسیم وظایف برای استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف در راستای برگزاری باشکوه کنگره شهدا از برنامه‌های این کنگره است.

 وی با اشاره به ایجاد ۲۳ کمیته در راستای برگزاری کنگره شهدا عنوان کرد: هر کمیته با ریاست یک مدیر کل و دبیری بخش‌های سپاه تشکیل می‌شود. برای برگزاری هر چه بهتر این کنگره تبلیغات مجازی از مدت‌ها پیش آغاز شده است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه در مورد زمان رسمی برگزاری کنگره هنوز نمی‌توان زمان مشخصی را اعلام کرد، گفت: این زمان توسط مقامات کشوری و استانی تعیین و توسط سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اعلام می‌شود. البته در این زمینه باید منتظر بمانیم و ببینیم که شرایط کرونا به چه طریق ادامه پیدا می‌کند. در صورت مناسب بودن شرایط کرونایی برگزاری چند جشنواره هنری و یادواره شهدا در دستور کار قرار دارد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه تلاش شده در این ایام افتتاحات و برنامه‌های مختلف با نام و یاد شهدا انجام شود، گفت: در این زمینه 2 هزار واحد مسکن محرومان به نام شهدا ساخته و تحویل داده شده است. چندین طرح آبرسانی در سطح استان زنجان اجرایی شده که این پروژه‌ها به نام شهدا بوده و همراه با حضور خانواده شهدا تحویل آن انجام شده است.

طهماسبی با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری اجلاسیه کنگره شهدای استان زنجان در حال انجام است و در این زمینه بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی مشغول هستند، گفت: برای نمونه ادارات مرتبط در حال جمع‌آوری پایان‌نامه‌های با موضوع شهدا بوده و دستگاه‌های فرهنگی نسبت به برگزاری جشنواره‌ها مبادرت کرده و نگارش زندگینامه شهدا نیز در حال انجام است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از رسانه‌ها خواست در زمینه برگزاری کنگره شهدا جریان‌سازی اتفاق بیفتد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند با تولید محتوا مردم را نسبت به برگزاری کنگره حساس کنند. تولیدات کنگره شهدا از جمله کتب، مستندات و ... به مردم معرفی شود و رسانه‌ها در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

طهماسبی با اشاره به اینکه باید با برنامه‌ریزی به نحوی اقدام کرد که مردم برکت شهدا احساس کنند، گفت: یکی از این اقدامات بحث محرومیت‌زدایی است که  با نام شهدا انجام می‌شود و موجب امید بخشی به مردم خواهد شد. البته این موضوع باید جدایی از مطالبه‌گری دانست و در واقع هر بخشی جای خود را دارد.

وی با اشاره به اجرای ۳۵ مورد برای اقدام برای شهدا عنوان کرد: ختم ‌قرآن، برگزاری زیارت عاشورا، نذر صلوات، جمع آوری کمک‌های مومنانه، توزیع غذا بین نیازمندان، اهدای بسته‌های بهداشتی، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با رزمندگان و ایثارگران و جانبازان، بازسازی مزار شهدا و برگزاری یادواره شهدا و آبروی محل، برگزاری حلقه‌های عقیدتی، پرداخت تسهیلات، ساخت خانه محرومان، ترویج ازدواج آسان به نام شهدا، پرداخت اجاره مسکن نیازمندان، حمایت از دانش‌آموزان، اهدای خون و ... از جمله این اقدامات است.

وی افزود: برگزاری مسابقات ورزشی و برنامه‌های فرهنگی و هنری، نامگذاری معابر شهری، ساخت المان‌ها و دیوارنگاره و تابلوها، ساخت المان‌ها در ادارات مدارس و شرکت‌ها از دیگر اقدامات در راستای برگزاری کنگره شهدا است. 84 عنوان کتاب در دست چاپ برای کنگره شهدا است، در زمینه مستندسازی خاطرات و روایات شهدا نیز اقدامات قابل توجهی در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار