پیام تبریک فرماندهان ارتش به‌مناسبت روز پزشک

معاون هماهنگ‌کننده و فرماندهان نیروی هوایی، نیروی دریایی و نیروی پدافند هوایی ارتش در پیام‌هایی جداگانه روز پزشک را تبریک گفتند.
کد خبر: ۴۷۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵ - 23August 2021

مسابقات بین‌المللی نظامی ارتش‌های جهان آغاز شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در پیام‌هایی جداگانه روز پزشک را تبریک گفتند.

بنابراین گزارش، در پیام دریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش به دکتر «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آمده است:

«برادر ارجمند
جناب آقای دکتر سعید نمکی
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم؛

یکم شهریورماه زادروز حکیم و طبیب نامدار ایرانی ابوعلی سینا که بعنوان روز پزشک نامگذاری شده است، فرصت مغتنمی است برای پاسداشت مجاهدت‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر سپید جامگانی که با علم و دانش و ایثار خویش درد و آلام را از بیماران زدوده و شوق امید را در کالبد جسم و روح آن‌ها می‌دمند.

پزشکان، شاگردان راستین مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند که درس ایثار را از مدرسه عاشورا آموختند و در تنگنا‌های زمانه، ایمان و الزام راستین خویش را به وطن و آرمان‌های مقدس اسلام وجمهوری اسلامی ایران را به اثبات رساندند و در سنگر‌های گوناگون خدمت رسانی به این مرز و بوم بویژه در حراست و مراقبت از سلامتی مردم در برابر بیماری منحوس کرونا همواره در زمره پرچم داران و طلایه‌داران اصلی بوده و هستند.

ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جامعه پزشکی و مدافعان سلامت کشور، فرا رسیدن یکم شهریورماه روز پزشک را به جنابعالی و جامعه پزشکی کشور تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال توفیق روزافزون جنابعالی و تمامی خدمتگزاران صدیق به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در ظل عنایات و توجهات حضرت ولی عصر (عج) و تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مسئلت می‌نمایم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران
دریادار دکتر حبیب‌الله سیاری»

پیام امیر سرتیپ «نصیرزاده» به مناسبت فرارسیدن سالروز بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
با صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص)

افزون بر دو سال است که ویروس درمان‌گریز کرونا، در کنار درد‌ها و مصائبی که رقم زده، نام کادر درمان بویژه پزشکان ایثارگری که به فداکاری هویت تازه‌ای بخشیده‌اند را بیش از پیش زنده کرده است.

به‌دور از مبالغه، اینک جامعه پزشکی فرماندهی جنگی نابرابر و نوظهور در خط مقدمی که نفس‌های هموطنان شریف و دردمندمان در تیر رس ویروسی حقیر و خطیر است را به عهده گرفته و در میدان و معرکه مواجهه مستقیم با بیماری، نقش‌آفرینی می‌کند.

در این میان، کارنامه رشادت شما همکاران پزشکم به اعتبار شهادت تعدادی از همرزمان آبرومندتان که در راه درمان بیماران خویش در جوار رحمت الهی سکنی گزیدند، شکوهمندتر از پیش می‌در خشد، بی‌گمان به بعد از انفاس قدسی آن جان‌های طاهر، این آزمون دشوار به زودی با سربلندی کار درمان به سرانجام خواهد رسید؛ ان‌شاءالله.

اگرچه این سپاسگزاری توام با تبریک روز پزشک، همسنگ ایثار و فداکاری شما نیست، لیکن واژه‌ها را برای ابراز ارادت قلبی خود و ابلاغ پیام قدرشناسی آحاد کارکنان و خانواده‌های ایشان به شهادت گرفته و با همه وجود، فروتنانه از تحریر درس عزت و غیرت و وفاداری با قلم و قدم مقاومت و پایمردی تان تشکر نموده و از درگاه خداوند عزو جل، سلامت و سعادت شما را مسئلت می‌نمایم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده»

در پیام دریادار «ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش به مناسبت روز پزشک آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم

طراوت زندگی به سلامتی و تندرستی است، این واژه به یاری پرودگار باری‌تعالی توسط انسان‌هایی وارسته و عالم به همنوعان ارزانی می‌گردد، فرشتگان سفید‌پوشی که از جان شیرین خویش در پی رسیدگی و بهبود وضعیت و بیماران و دردمندان دریغ نمی‌نمایند.

اول شهریورماه زادروز فیلسوف فرزانه شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا و پنجم شهریورماه زادروز دانشمند برجسته زکریای رازی به عنوان روز پزشک و روز داروساز تعیین گردیده که فرصت مناسبی است تا از تمامی پزشکان و سفیدپوشان کادر درمان که در این ایام حساس در خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی کشور قرار دارند تقدیر و تشکر نمایم.

فداکاری و ازخودگذشتگی شما عزیزان است که امید به ادامه حیات را برای بیماران ممکن می‌سازد؛ از خداوند بزرگ سعادت، سلامت و توفیق روزافزون کلیه دست‌اندرکاران سامانه بهداشت و درمان بویژه پزشکان و داروسازان نیروی دریایی راهبردی ارتش که با اقدامات مؤثر خود سلامت بهداشت کارکنان و خانواده‌های آنان را در اجرای هرچه بهتر مأموریت‎های محوله و ارتقاء کیفیت زندگی یاری می‌نمایند، مسئلت می‌نمایم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران
دریادار شهرام ایرانی»

پیام امیر «صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش به مناسبت روز پزشک، به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

روز پزشک، فرصتی برای تجلیل از اسطوره‌هایی است که جانانه همچون جهاد اصغر از حریم سلامت مردم عزیز این سرزمین، پاسداری کردند؛ آنان‌که برای نجات هم‌نوعان از جان گذشتند و با صلابت، تعصب و اقتدار روز افزون در کنار هموطنان عزیزمان ایستادند.

اینجانب به نمایندگی از کارکنان غیور نیروی پدافند هوایی ارتش با تبریک این روز به همه‌ی مدافعان سلامت در کشور و به‌ویژه نیروی پدافند هوایی، در برابر جان‌فشانی، دلسوزی، فداکاری و مسئولیت‌پذیری پزشکان و تمام ارکان نظام سربلند سلامت ایران، سر فرود می‌آوریم و قطعاً حافظه تاریخی ملت، این فداکاری‌ها را در تراز جانبازی‌های رزمندگان وطن قرار خواهد داد.

ایران عزیز تا همیشه به فرزندانی این‌چنین که حافظان سلامت و آورنده بخش بزرگی از امنیت روانی جامعه هستند، خواهد بالید که تاریخ‌ساز بوده‌اند و گره‌گشا.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرتیپ ستاد علیرضا صباحی‌فرد»

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها