رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور:

شهید لاجوردی طومار منافقین را در هم پیچید

«بختیاری» گفت: در سال 1360، حدود 16 هزار نفر به دست پلید منافقین در سراسر کشور به شهادت رسیدند اما شهید لاجوردی توانست طومار منافقین را در کشور در هم پیچید.
کد خبر: ۴۷۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲ - 23August 2021

شهید لاجوردی طومار منافقین را در هم بپیچدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور عصر امروز دوشنبه در مراسم بزرگداشت بیست و سومین سالگرد شهادت سید اسدالله لاجوردی که در زمین چمن ندامتگاه فردیس برگزار شد، اظهار داشت: امام علی (ع) می‌فرماید: در درون همه ما دو لشکر وجود دارد؛ یکی لشکری با فرماندهی عقل و دیگری لشکری با فرماندهی هوای نفس. خوشا به حال کسی که عقل را در میدان درونش حاکم کند.

وی با اشاره به اینکه پیامبران آمده‌اند تا در این جهت به ما کمک کنند، افزود: خداوند پیامبران را فرستاد تا چراغ هدایت انسان‌ها باشند و آن‌ها را تابع عقل کنند. کسی که تابع عقل باشد رستگار می‌شود. نباید گرفتار لشکری که فرماندهی آن با هوای نفس است بشویم. در روایات آمده است که اگر فساد یا گناهی در جامعه شما بود، تقصیر را به گردن خدا نیندازید زیرا خودتان از اطاعت امر الهی خارج شدید و از هوای نفس پیروی کردید.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور مطرح کرد: اگر ما در مسیر گناه گام برداریم مشخص می‌شود که از فرماندهی هوای نفس تبعیت می‌کنیم اما اگر در راه خدمت به مردم و گره‌گشایی از کار آن‌ها و اطاعت و بندگی خدا قدم بگذاریم یعنی از عقل اطاعت می‌کنیم. هر کس که میزان ایمان و اطاعتش از خداوند، پیامبر اسلام (ص) و اولیای الهی و نیز عقل بیشتر باشد، خدمتگزاری و گره‌گشایی‌اش از کار مردم نیز بیشتر خواهد بود.

بختیاری با بیان اینکه هر کس اطاعتش از هوای نفس بیشتر باشد، طغیانگری و ظلم و فساد بیشتری در او وجود خواهد داشت، افزود: شهید لاجوردی عقل را بر وجود خود حاکم کرد تا توانست در دشوارترین شرایط در زندان‌های ساواک و نظام سلطه شاهنشاهی، سخت‌ترین شکنجه‌ها را تحمل کند اما تن به ذلت ندهد؛ شعار او «هیهات منا الذله» شعار کربلا بود. من از نزدیک با این مرد بزرگ ارتباط داشتم و با او انس گرفته بودم.

وی گفت: شهید لاجوردی در خاطراتش می‌گفت: زمانی که مرا شکنجه می‌کردند و بیهوش می‌شدم، در اتاقی حبس می‌شدم و پس‌ازاینکه به هوش می‌آمدم، پاهایم آبله زده بود اما مرا با شلاق از زمین بلند کرده و وادار به راه رفتن می‌کردند. با راه رفتن، آبله‌ها می‌ترکید و درد شدیدی در بدنم می‌پیچید. تنها چیزی که در آن شرایط من به قدرت می‌داد و موجب می‌شد در برابر شکنجه‌های ساواک، محکم بایستم، شعار «هیهات منا الذله» و درسی بود که از عاشورا و کربلا گرفتم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور بیان داشت: اگر شهید لاجوردی استخوان‌بندی فکری خود را در دامان فکری شهیدان مطهری و بهشتی تقویت نکرده بود، نمی‌توانست شکنجه‌های ساواک را تحمل کند و این‌گونه بود که شهید لاجوردی، مرد پولادین انقلاب اسلامی شد. باورهای دینی در این مرد بزرگ رسوخ پیدا کرده بود به همین دلیل توانست در برابر ظلم‌های رژیم ستمشاهی مقاومت و ایستادگی کند.

بختیاری عنوان کرد: در سال 1360، حدود 16 هزار نفر به دست پلید منافقین در سراسر کشور به شهادت رسیدند اما شهید لاجوردی توانست طومار منافقین را در کشور در هم بپیچد. وی مدت زیادی را در زندان‌ها به سر برده بود، خطوط انحرافی را می‌شناخت و هوای نفس نتوانست او را گمراه کند. وی با تدابیر و برنامه‌های قوی، قاطع و با قدرت در مقابل کسانی که قصد بدعت‌گذاری در اسلام و منحرف کردن انقلاب را داشتند ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه شهید لاجوردی هیچ‌وقت فراموش نخواهد شد، اذعان داشت: ایمان به خدا، تقوا، خلوت با خدا، ارتباط با قرآن کریم و ادعیه و زیارت عاشورا، زنده نگه‌داشتن عاشورا و کربلا به انسان‌ها آرامش و خط‌مشی می‌دهد و موجب می‌شود نتوانند در برابر ظلم و فساد سکوت کنند و آرام بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها