عضو دفتر سیاسی حماس:

«حماس» با عربستان ارتباطی ندارد/ «ریاض» فلسطینیان را آزاد کند

عضو دفتر سیاسی «حماس» با بیان اینکه این جنبش هیچ ارتباطی با عربستان سعودی ندارد، گفت: از عربستان سعودی می‌خواهیم بازداشت‌شدگان فلسطینی در کشور خود را آزاد کند.
کد خبر: ۴۷۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ - 24August 2021

«حماس» با عربستان ارتباطی ندارد/ «ریاض» فلسطینیان را آزاد کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از فلسطین الیوم، «موسی ابو مرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس سخنانی را در خصوص روابط این جنبش با عربستان سعودی مطرح کرد.

این عضو دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: ما در جنبش حماس ارتباطی با عربستان سعودی نداریم. سعودی‌ها خواهان وجود چنین ارتباطی نیستند. ما در عین حال برای آزادی بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان تلاش می‌کنیم.

ابومرزوق افزود: امیدواریم که عربستان سعودی به ندای عقل پاسخ داده و بازداشت شدگان فلسطینی را آزاد نماید. این مقام فلسطینی در بخش دیگری از سخنان خود به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه نیز واکنش نشان داد.

وی در این زمینه گفت: متأسفانه شاهد آن هستیم که صهیونیست‌ها به تجاوزگری‌های خود علیه فلسطینیان ادامه می‌دهند. باید به این مسأله اشاره کنم که گزینه درگیری‌های فراگیر با دشمن صهیونیستی همچنان روی میز مقاومت است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (سه‌شنبه) مناطقی در شمال، جنوب و غرب نوارغزه را آماج حملات گسترده و بی وقفه خود قرار دادند. جنبش حماس اعلام کرد یک فروند پهپاد متعلق به رژیم صهیونیستی را در آسمان منطقه «خانیونس» ساقط کرده است.

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این حملات را در واکنش به پرتاب بالن‌های آتش‌زا به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین انجام داده است. جنگنده‌های صهیونیستی بامداد یکشنبه نیز مناطق مختلف غزه را آماج حملات گسترده خود قرار داده بودند.

این درحالی است که روز گذشته دیده بان حقوق بشر سازمان ملل متحد بیانیه‌ای را در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در نوارغزه در جریان جنگ اخیر، صادر کرد. دیده بان حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرده است: حملات هوایی اسرائیل به ۴ ساختمان مسکونی در غزه طی جنگ اخیر نقض قوانین جنگی بوده است و جز جنایات جنگی تلقی می‌شود.

سازمان مذکور در ادامه بیانیه خود آورده است: حملات اسرائیل به ساختمان‌های مسکونی مذکور موجب شد تا ده‌ها خانواده آواره شوند. البته مقامات اسرائیل معتقدند که گروه‌های مسلح فلسطینی از ساختمان‌های مسکونی برای هدف قرار دادن اهداف نظامی استفاده می‌کردند اما هیچ سندی برای اثبات ادعای خود ارائه نکردند.

در همین ارتباط، «ریچارد ویر» از مقامات دیده بان حقوق بشر سازمان ملل تأکید کرد: حملات اسرائیل به ۴ ساختمان مسکونی در غزه در جریان جنگ اخیر در این منطقه غیرقانونی بود و آوارگی شمار زیادی از فلسطینیان را به دنبال داشت.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار