نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی:

علامه «حکیمی» مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: علامه «حکیمی» در زمان رژیم ستمشاهی در عرصه جهاد و مبارزه در راه انقلاب اسلامی، یک مبارز خستگی‌ناپذیر بود.
کد خبر: ۴۷۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ - 24August 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» امروز در حاشیه مراسم خاکسپاری علامه حکیمی در حرم مطهر رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحوم علامه محمدرضا حکیمی، عالم بزرگواری بود که علم را با عمل جمع کرده بود و این را در عرصه زندگی خود نیز نشان داد.

وی افزود: آن بزرگوار در زمان رژیم ستمشاهی در عرصه جهاد و مبارزه در راه انقلاب اسلامی، یک مبارز خستگی‌ناپذیر بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: در این شخصیت بزرگ، یک جامعیت بالای علمی وجود داشت و او عمده این ظرفیت بالا، استعداد، اندیشه و تفکر را در راه ترویج کتاب و سنّت خرج می‌کرد.

امام جمعه مشهد بیان داشت: پس از تشکیل نظام جمهوری اسلامی، وی با غور در منابع اسلامی آن چیزی از احادیث و روایات را که برای مدیریت و برنامه‌ریزی اقتصادی و سیاسی نظام اسلامی مؤثر بود، جمع‌آوری کرده و در دسترس مسئولان و مدیران نظام اسلامی قرار داد.

علم‌الهدی ادامه داد: مجموعه کتاب جامع الحیات مرحوم حکیمی مشتمل بر ۱۲ جلد، شامل احادیثی بود که به سادگی در دسترس نبود و آن بزرگوار برای جمع‌آوری این مجموعه زحمات زیادی را متقبل شد تا به راحتی در اختیار همگان قرار گیرد.

وی بیان اینکه علامه حکیمی با شخصیت عظیم و نیز علم و اندیشه اسلامی‌ خود دیگران را تربیت می‌کرد، متذکر شد: در زمانی نیز که اندیشه محرومیت‌زدایی و عدالت‌خواهی شکل گرفت، علم وی همواره با عمل همراه بود و از آن جدا نشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار