جانشین فرمانده ناجا در کمیسیون عملیات تاکید کرد؛

ضرورت توسعه و تقویت «هوا ناجا» در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی

سردار رضایی بر طرح توسعه و تقویت «هوا ناجا» در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت: مسئول‌سازی توام با بصیرت افزایی از اهداف مهم نیروی انتظامی در پرورش نیرو‌های کارآمد و متعهد است.
کد خبر: ۴۷۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱ - 25August 2021

ضرورت احصاء کاستی ها، رفع موانع و تقویت زیرساخت‌/ طرح توسعه و تقویت «هوا ناجا» در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» جانشین فرمانده ناجا در بیست و ششمین جلسه کمیسیون عملیات ناجا با اشاره به اینکه طرح جامع توسعه و تقویت «هوا ناجا» با هدف تسهیل در اجرای موفقیت آمیز ماموریت‌ها اجرا خواهد شد، اظهار داشت: این طرح جامع باید به گونه‌ای باشد تا موجب تسهیل در اجرای موفقیت آمیز ماموریت‌های فرماندهی انتظامی استان‌ها و رده‌های مختلف پلیس‌های تخصصی در اقصی نقاط کشور شود.

مسئول‌سازی توام با بصیرت‌افزایی

جانشین فرمانده ناجا مسئول‌سازی توام با بصیرت افزایی را از اهداف مهم نیروی انتظامی در پرورش نیرو‌های کارآمد و متعهد دانست و افزود: بصیرت به معنای شناخت و آگاهی کافی و کامل از شرایط موجود در جامعی است که در آن زندگی می‌کنیم.

این مقام عالی انتظامی با تاکید بر اینکه در طرح ارائه شده باید نگاه مسئول سازی دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌ها در جهت ارتقاء نظم و امنیت عمومی نیز لحاظ شود، خاطر نشان کرد: امروزه در دنیای مدرنیته، تعامل و ارتباطات مسئولیت پذیری، مسئول سازی و مشارکت نهادی از ویژگی‌های حائز اهمیتی در این خصوص برخوردار است.

جذب نیروی متخصص و متعهد بومی با هدف کاهش تردد و افزایش آمادگی پلیس

این مقام عالی انتظامی بر جذب نیروی متخصص و متعهد بومی با هدف کاهش تردد و افزایش آمادگی پلیس در اجرای ماموریت‌های محوله تاکید و افزود: ساز و کار‌های لازم برای ساختن فضایی قابل گسترش متناسب با انجام ماموریت‌ها باید فراهم شود.

سردار رضایی با تصریح اینکه در موضوع پیشگیری از وقوع جرم تعداد ۳۴ سازمان وظیفه همکاری با یکدیگر دارند، عنوان داشت: تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط باید احساس مسئولیت کرده و مجموعه نیروی انتظامی را یاری دهند.

ضرورت احصاء کاستی ها، رفع موانع و تقویت زیرساخت‌ها

جانشین فرمانده ناجا بر ضرورت احصاء کاستی ها، رفع موانع و تقویت زیرساخت‌ها تاکید و یادآور شد: خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته هرچند کم و کاستی‌هایی نیز وجود دارد، ولی همه در تلاش برای رفع نواقص هستند.

وی عنوان داشت: با وجود تمامی حمایت ها، هنوز کمبود‌ها و کاستی‌های زیادی در منابع انسانی و امکانات وجود دارد، اما نیرو‌های فداکار و ارزشی بار این کمبود‌ها را به دوش کشیده و اجازه نمی‌دهند هیچ خللی در امنیت به وجود آید.

این مقام ارشد انتظامی شرط این اثرگذاری را به روز بودن سازمان دانست و خاطر نشان کرد: عقب ماندگی‌های علمی موجب سنگینی سازمان و عدم موفقیت در مواجهه با جرایم و آسیب‌های نوین اجتماعی خواهد شد.

شناخت جغرافیای جرم و توجه جدی به امر آموزش همگانی

سردار رضایی در خاتمه نیازسنجی و برنامه ریزی آموزشی براساس آن بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در دنیای کنونی یکی از راه‌های پیشگیری از وقوع جرایم و افزایش کشفیات را شناخت جغرافیای جرم و توجه جدی به امر آموزش همگانی دانست.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار