در خط حزب‎الله مطرح شد؛

اهداف «عزاداری در محرم» از دید امام خمینی (ره)/ بررسی نقش «گریه» در عزاداری اباعبدالله (ع)

خط حزب‌الله در شماره جدید خود به انتشار بیانات امام خمینی (ره) در رابطه با تأثیر روضه‌ها و مجالس عزاداری اباعبدالله (ع) پرداخته است.
کد خبر: ۴۷۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ - 28August 2021

تبیین اهداف «عزاداری» از دید امام خمینی (ره) / بررسی نقش «گریه» در عزاداری ابا عبدالله (ع)به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شماره ۳۰۲ نشریه خط حزب‌الله چندی پیش با عنوان «سلاح مؤمن در سختی‌ها» منتشر شد.

این نشریه که به صاحب‌امتیازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هر هفته روز‌های جمعه منتشر می‌شود، به انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با مسائل اساسی داخل کشور یا دنیای اسلام می‌پردازد.

خط حزب‌الله در این شماره خود بیانات امام خمینی (ره) در مورد تأثیرات روضه‌ها و مجالس عزاداری ابا عبدالله (ع) را منتشر کرد که به شرح زیر است:

«نه سیدالشهداء (ع) به این گریه‌ها احتیاج دارند و نه این گریه‌ها خودشان فی‌نفسه کاری از دستشان برمی‌آید ولیکن این مجالس مردم را مجتمع می‌کنند. جنبه سیاسی این مجالس بالاتر از تمام جنبه‌های دیگر آن است.

بیخود بعضی از ائمه ما (ع) نمی‌فرمایند که برای من در منابر روضه بخوانند یا اینکه هر کس بگرید، بگریاند یا صورت گریه به خودش بگیرد، اجرش فلان فلان است. مسئله، «گریه» نیست بلکه مسئله، «مسئله سیاسی» است که ائمه ما (ع) با همان دید الهی که داشتند، می‌خواستند این ملت‌ها را از راه‌های مختلف با هم بسیج و یکپارچه کنند تا آسیب‌پذیر نباشند.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار