مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان خراسان رضوی خبر داد؛

تجلیل از ۱۰۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان خراسان رضوی

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: در همایش سراسری تجلیل از یک میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت که در اولین روز از هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد سهم استان خراسان رضوی ۱۰۵ هزار تن است.
کد خبر: ۴۷۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰ - 25August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه ستاد گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس استان خراسان رضوی به ریاست «محمدعلی نبی‌پور» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، امیر سرتیپ دوم «مرتضی محمدی» جانشین قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا و مسئولین استانی امروز در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: شرایط حاکم بر جهان و منطقه بیانگر آن است که هر ملتی که زیر بار ظلم نرود و اهل مقاومت و ایستادگی باشد پیروز است و پایمردی امت همیشه در صحنه ایران اسلامی در سال‌های دفاع مقدس این حقیقت را اثبات کرده است. امروز با گذشت ۴۱ سال از دفاع مقدس هنوز نظام مقدس جمهوری اسلامی از برکات این حماسه جاوید برخوردار است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در شرایطی که منطقه و جهان درگیر جنگ و آشوب است آرامش و امنیت بر ایران اسلامی حاکم است و مردم در آسایش زندگی می‌کنند. این عزت و سربلندی جز با تمسک به دین، اولیای دین، ولایت و ایثار و جانفشانی فرزندان با وفا و ایثارگر این سرزمین اسلامی میسر نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با گرامیداشت یاد و نام شهیدان و پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف خاطرنشان کرد: بیش از ۱۸ هزار شهید و ۳۰۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس گواه ایستادگی مردم استان خراسان رضوی در مقابل زیاده‌خواهی استکبار است. ایثار و ازخودگذشتگی مردم در دوران دفاع مقدس ایجاب می‌کند که این حماسه ملی را که سند افتخار و دلیل کارآمدی اسلام و انقلاب است، گرامی داشته شود.

یوسفعلی‌زاده گفت: طبعاً جریانی در دنیا وجود دارد که به دنبال بی‌ارزش جلوه دادن مقاومت در برابر مستکبرین است، اما ما مؤمنانه معتقدیم که حق گرفتنی است و مظلومان عالم باید برای احقاق حق خود به پا خیزند.

وی در ادامه به باشکوه برگزار شدن ویژه‌برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سطح استان اشاره کرد و ابراز داشت: سال گذشته در قالب ۴۳ هفته به گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس پرداخته شد و با هم‌افزایی و مشارکت دستگاه‌ها، ساختارها، نیروهای مسلح، تشکل‌ها و اقشار مختلف مردم برنامه‌های بسیار خوبی در پاسداشت این حماسه عظیم برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس، دیدار پیشکسوتان جهاد و مقاومت با رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز از هفته دفاع مقدس به‌صورت ویدئو کنفرانس، افتتاح اولین فاز مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از مهم‌ترین برنامه‌های برگزار شده در هفته دفاع مقدس سال ۱۳۹۹ استان خراسان رضوی بود.

این مسئول در ادامه به ضرورت بزرگداشت هفته دفاع مقدس تأکيد کرد و عنوان کرد: علاوه بر دستورالعمل گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس که بومی‌سازی شده و همچنین ۹۰ عنوان که به تصویب شورای هماهنگی حفظ آثار استان رسیده و در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته، دستورالعمل گرامیداشت هفته دفاع مقدس نیز که در مرداد سال‌جاری از طریق ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شده و شامل راهبردها، سیاست‌ها و ساختار و همچنین روزشمار و ویژه‌برنامه‌های مورد تأکيد است به دستگاه‌های استانی ابلاغ شده تا مبنای فعالیت‌های آنها در هفته دفاع مقدس باشد.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: در ۳۱ شهریور و در اولین روز از هفته دفاع مقدس، ارتباط تصویری ریاست جمهور با ۱ میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سراسر کشور پیش‌بینی شده که ۱۰۵ هزار پیشکسوت جهاد و مقاومت استان خراسان رضوی در این برنامه شرکت خواهند داشت. با توجه به محدودیت‌های کرونایی پیش‌بینی می‌شود این برنامه در ۱ هزار نقطه از استان و بدون برگزاری تجمعات گسترده برگزار شود.

این مسئول تأکيد کرد: ستاد گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس را همچون ستاد چهلمین سالگرد این حماسه در جغرافیای استان تشکیل و توسعه دهید و هر دستگاه با تکیه به دستورالعمل‌های ابلاغی، ستاد داخلی را تشکیل داده و نسبت به اجرای برنامه‌های ابلاغی اقدام و بر حسن انجام آن نظارت کند.

یوسفعلی‌زاده عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی در سطح استان باید نسبت به ثبت فعالیت‌های خود در حوزه گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس در شش ماهه نخست سال و همچنین هفته دفاع مقدس در سامانه‌ای که مشخص شده و همچنین ارائه به ستاد گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس تا ۱۵ مهر اقدام کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: هر چند با شیوع وسیع ویروس کرونا امکان برگزاری تجمعات در گرامیداشت هفته دفاع مقدس وجود ندارد اما می‌توان با برنامه‌ریزی و رعایت دستورالعمل‌ها نسبت به این مهم اقدام کرد. همانگونه که آحاد مردم ماه محرم را با وجود کرونا زنده نگه داشتند هفته دفاع مقدس را نیز می‌توان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زنده نگه داشت.

وی در خصوص مهمترین برنامه‌های ستاد بزرگداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس گفت: فضاسازی و تبلیغات محیطی، برگزاری ویژه‌برنامه آبروی محله با هدف تکریم و تجلیل از شهدا، رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس، تولید محصولات نرم‌افزاری ویژه دفاع مقدس، عطرافشانی مزار شهدا، برپایی نمایشگاه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دفاع مقدس به صورت محدود در خود دستگاه‌ها، بهره‌گیری از مجالس و محافل ایام اربعین حسینی در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس، استفاده از ظرفیت تبلیغی و فرهنگی مساجد در راستای پاسداشت دفاع مقدس و افتتاح یادمان‌های شهدای گمنام مهمترین عناوین برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته دفاع مقدس در سال جاری است.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته مقرر شده بود در سال جاری کنگره شهدای استان برگزار شود اما به دلیل محدودیت‌های کرونایی برگزاری این کنگره به آینده موکول شد. امیدواریم کنگره شهدای استان در هفته دفاع مقدس با رونق بیشتری کار خود را مجدداً آغاز کند و با فعال شدن کمیته‌های تخصصی علاوه بر گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تلاش‌های خود را تا پایان سال تداوم دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: انتظار روشن ما این است که حماسه دفاع مقدس و ایام‌الله هفته دفاع مقدس که به‌واسطه آن فتح و ظفر نصیب ملت ایران اسلامی شد و شر دشمن بدخواه را دفع کرد پر رونق‌تر از گذشته گرامی داشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار