فرمانده سپاه استان البرز در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

احیای تیم‌های امدادگری موتوری و خودرویی سپاه البرز در طرح شهید «سلیمانی»

سردار «حیدرنیا» از احیای تیم‌های امدادگری موتوری و خودرویی سپاه البرز در طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: اقلام و داروهای موردنیاز افرادی که در قرنطینه هستند، روزانه از طریق این پیک‌ها توسط بسیجیان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۴۷۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ - 26August 2021

احیای تیم‌های امدادگری موتوری و خودرویی سپاه البرز در طرح «شهید سلیمانی»سردار «علیرضا حیدرنیا» فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج از اجرای فاز سوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این استان در پی فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی و ابلاغ فرمانده کل سپاه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه در پیک پنجم کرونا قرار داریم و این دوره از پیک‌های گذشته خطرناک‌تر و تلفات آن بیشتر است، اجرای این طرح از هفته گذشته در البرز آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از تجارب گذشته طرح شهید سلیمانی نقاط قوت و ضعف آن احصا و برای اقدام مؤثرتر در قطع زنجیره کرونا به‌کارگیری شد، عنوان کرد: تلاش ما در فاز سوم این طرح در دو محور قطع زنجیره انتقال ویروس و تمرکز بر واکسیناسیون فراگیر در سطح استان است. در این راستا قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) در سطح سپاه استان و شهرستان‌ها فعال شد.

فرمانده سپاه استان البرز از تبدیل بیش از یک هزار پایگاه مقاومت بسیج به پایگاه‌های سلامت خبر داد و عنوان کرد: تیم‌های حمایتی، مراقبتی و نظارتی سازماندهی شدند و علاوه بر این تیم‌ها که بیش از 4 هزار و 200 نفر در آن‌ها مشغول فعالیت هستند، تیم‌های امدادگری موتوری و خودرویی نیز با استفاده از ظرفیت پایگاه‌ها و گردان‌ها در سطح پایگاه‌های بسیج و محلات احیا شدند.

سردار حیدرنیا بیان داشت: با توجه به آمار بالای ابتلا به ویروس کرونا و اینکه بیشتر افراد نیاز به مراجعه به بیمارستان‌ها و بستری را ندارند و مراجعه آن‌ها به مراکز درمانی خود موجب حرکت ویروس در جامعه می‌شود، هماهنگی‌های لازم با شبکه بهداشت و درمان استان صورت گرفته تا اقلام و داروهای مورد نیاز آن‌ها در قرنطینه، روزانه از طریق پیک‌های موتوری و خودرویی توسط بسیجیان در اختیار بیماران قرار گیرد.

دو مرکز واکسیناسیون خودرویی راه اندازی می‌شود

وی با اشاره به اینکه این امر موجب می‌شود تردد ناقلان ویروس در جامعه کاهش یابد و به مرور زمان شیب این بیماری نزولی شود، اضافه کرد: 25 مرکز تجمیعی واکسیناسیون با کمک سپاه، بسیج و شبکه بهداشت در استان البرز راه‌اندازی شده و 21 مرکز ثابت بهداشتی نیز مشغول فعالیت هستند. در هفته جاری نیز هشت مرکز راه‌اندازی شده و دو مرکز خودرویی در کرج و محمدشهر نیز راه‌اندازی خواهند شد.

فرمانده سپاه استان البرز افزود: تلاش ما بر این است تا در هفته آینده 6 مرکز واکسیناسیون دیگر را نیز به این مراکز اضافه کنیم زیرا هرچه به واکسیناسیون سنین پایین‌تر نزدیک‌تر می‌شویم، تعداد مراجعین به مراکز افزایش می‌یابد. علاوه بر این افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند نیز برای دریافت دوز دوم به این مراکز مراجعه می‌کنند و بدین ترتیب، تجمع مراجعین برای دریافت واکسن افزایش خواهد یافت.

سردار حیدرنیا از راه‌اندازی یک مرکز واکسیناسیون مستقل در لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) توسط بهیاران و پزشک‌یاران آموزش‌دیده نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: برخی از پایگاه‌های سلامت و مراکز واکسیناسیون آمادگی ارائه خدمات شبانه‌روزی را دارند به شرطی که شبکه بهداشت و درمان بتواند واکسن به میزان کافی تهیه کند و در اختیار ما قرار دهد.

وی گفت: در فازهای قبلی طرح شهید سلیمانی، پنج نقاهتگاه بیماران کرونایی به‌منظور استقرار مبتلایان در آن‌ها برای طی کردن دوره نقاهت، در سطح استان راه‌اندازی شد اما استقبال زیادی از آن‌ها صورت نگرفت، به همین دلیل در فاز جدید، کاربری این نقاهتگاه‌ها را تغییر و آن‌ها را به درمان سرپایی بیماران اختصاص دادیم تا افراد برای نخستین بار، به‌جای مراجعه به مراکز درمانی به این نقاهتگاه‌ها مراجعه کنند.

توان ما برای شکست کرونا از قدرت این ویروس بیشتر است

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به تغییر کاربری مرکز نقاهتگاهی فردیس و با بیان اینکه در تلاش هستیم فعالیت سایر نقاهتگاه‌ها را نیز به این سمت‌وسو ببریم تا بتوانیم از ظرفیت‌های تمامی مراکز به‌صورت بهینه استفاده کنیم، گفت: افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه به سر می‌برند و از منزل خارج نمی‌شوند به‌ویژه اقشار کم برخوردار، آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین شهر، نیاز به حمایت دارند.

سردار حیدرنیا ضمن اعلام آمادگی سپاه به‌منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر با توزیع بسته‌های حمایتی و معیشتی، از توزیع بیش از 13 هزار و 200 بسته معیشتی میان نیازمندان در دهه اول محرم خبر داد و اظهار داشت: مهار ویروس کرونا همت همه مردم و دستگاه‌ها را می‌طلبد. در صورت هم‌افزایی و همکاری، توان ما برای شکست این ویروس از قدرت بیماری بیشتر است.   

وی با اشاره به نقش سپاه و بسیج در کمک‌رسانی به کادر درمان اظهار داشت: گروه‌های جهادی پزشکی و بسیج طلاب از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی به‌صورت دائم در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حضور دارند و به کادر درمان کمک می‌کنند زیرا این افراد که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند، به دلیل طولانی شدن زمان بیماری دچار خستگی مفرط شده‌اند و از این اقدام استقبال می‌کنند.

فرمانده سپاه استان البرز خطاب به همه هم‌استانی‌ها گفت: فرزندان شما در مجموعه سپاه و بسیج تا زمان ریشه‌کنی کامل این ویروس منحوس در کنار شما قرار دارند و از ارائه هر خدمتی که در توانشان باشد دریغ نمی‌کنند. امید است به‌زودی شاهد ریشه‌کن شدن کامل این ویروس در کشور و دنیا باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار