منابع صهیونیستی:

«بنت» درخواست عدم خروج آمریکا از عراق و سوریه را با بایدن مطرح می‌کند

پس از انتشار گزارش‌های متعدد درباره محور گفت‌وگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس‌جمهور آمریکا، یک مقام بلندپایه صهیونیست خبر داد که در دیدار دو طرف مسئله خروج آمریکا از عراق و سوریه نیز مطرح خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹ - 27August 2021

بنت درخواست عدم خروج آمریکا از عراق و سوریه را با بایدن مطرح خواهد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پایگاه صهیونیستی «واللا»، شامگاه (پنجشنبه)، به نقل از یک منبع که آن را بلندپایه خواند، خبر داد که مسئله حضور نیرو‌های آمریکا در عراق برای تل‌آویو بسیار مهم است.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، منبع مذکور در گفت‌وگو با والا خبر داد: «انتظار می‌رود «نفتالی بنت» نخست‌وزیر اسرائیل از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بخواهد که نیروهایشان را از عراق و سوریه خارج نکند».

این مقام صهیونیست که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، می‌گوید: «چنین خروجی شاید به نفع ایران باشد و نقش و حضور آن‌ها را در منطقه تقویت کند».

وی در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: «مسئله نیرو‌های آمریکا در عراق بسیار پراهمیت است».

از سوی دیگر، واللا خبر داد که بنت در دیدار با بایدن ایده ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای را مطرح خواهد کرد که تل‌آویو و چند کشور عربی را در بر خواهد گرفت و هدف از آن تقویت عادی‌سازی روابط با دیگر کشور‌ها خواهد بود.

مقام مذکور همچنین ادعا کرد که چنین ائتلافی از آنچه اقدامات خصمانه ایران و هدف این کشور برای تسلط بر منطقه خوانده شده، جلوگیری خواهد کرد.

وی همچنین پیش‌بینی کرد که در این دیدار، بنت تشکیل یک تیم صهیونیستی-آمریکایی مشترک را برای تعامل با مسئله ایران توصیه کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به‌تازگی به آمریکا سفر کرده است، قرار بود روز گذشته با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و با او درباره مسائل مختلفی به‌ویژه ایران رایزنی کند.

این دیدار به علت تحولات صورت گرفته در فرودگاه کابل به زمان دیگری موکول شده است؛ اما طبق گزارش رسانه‌ها، محور اصلی گفت‌وگو‌های دو طرف، مسئله ایران خواهد بود.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی از زمان آغاز به‌کار در ماه‌های اخیر، تلاش خود را به کار گرفته تا با فرستادن مقام‌هایش در سطوح مختلف به ایالات متحده و دیدار با مقام‌های آمریکایی و کشور‌های امضاکننده برجام، از احیای توافق هسته‌ای ایران جلوگیری کند.

آمریکا در حالی بر حضور خود در کشور عراق اصرار می‌ورزد که پارلمان عراق در دی‌ماه ۱۳۹۸ در پی اقدام جنایتکارانه واشنگتن در ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نایب‌رئیس سابق سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نیرو‌های بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار