وزیر بهداشت:

جامعه پزشکی در بحران کرونا همچون دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند

عین‌اللهی گفت: جامعه پزشکی ما همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند در بحران کرونا در خط مقدم قرار دارند.
کد خبر: ۴۷۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ - 27August 2021

جامعه پزشکی ما در بحران کرونا همچون دوران دفاع مقدس خوش درخشیدندبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به همراه رئیس جمهوری امروز به خوزستان سفر کرده است، در بازدید از بیمارستان رازی اهواز اظهار داشت: در سفر امروز از یک حسینیه و چند سالن ورزشی در اهواز که به مرکز واکسیناسیون تبدیل شده بودند، دیدن کردم که قابل تقدیر بود و می‌تواند در کشور یک الگو باشد.

وی افزود: ما در خوزستان برای مهار کرونا احتیاج به یک همراهی همه‌جانبه داریم و همانگونه که در دوران دفاع مقدس، مردم در بیمارستان‌ها مشغول کمک‌رسانی بودند، اکنون نیز به همان شکل باید کمک‌رسانی انجام شود.

وزیر بهداشت گفت: کرونا اگرچه دیده نمی‌شود، ولی یک بحران است و مردم چون این ویروس را نمی‌بینند، متوجه شرایط نمی‌شوند؛ لذا لازم است که مردم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به‌ویژه ماسک زدن را در دستور کار خود قرار دهند.

عین‌اللهی ادامه داد: یکی از راه‌های مهم برای کنترل و مهار کرونا واکسیناسیون است؛ لذا جامعه هدف باید هرچه سریع‌تر اقدام به تزریق هر نوع واکسنی کنند.

وی متذکر شد: الان در دنیا ثابت شده کشورهایی که واکسیناسیون خوبی انجام داده‌اند، میزان مرگ و میر در آن‌ها به مراتب پایین‌تر آمده است.

وزیر بهداشت تأکید کرد: واکسیناسیون باید هرچه سریع‌تر انجام شود و مردم دنبال نوع واکسن نباشند. در یک سال و نیم اخیر کادر درمان به صورت شبانه‌روزی در حال خدمات‌رسانی هستند و در مواردی مجبور می‌شوند تا چند روز خانواده خود را نبینند که جای تشکر دارد.

عین‌اللهی افزود: جامعه پزشکی ما همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند، در بحران کرونا در خط مقدم قرار داشته و شب و روز در حال زحمت کشیدن هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار